Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Regn,träning,kurser m.m

Av Gittan - 13 mars 2008 20:49

                            REGN  REGN REGN REGN REGN REGN

                 - Fy f*n vad jag är trött på detta jäkla väder *suck*

Går man i skogen så är man ju nära döden...sjöar har dykt upp överallt *S*          Men jyxen gillar dem *S*

Måndag kväll: Agility,Först med Stega & sen med Piwo.

Tisdag: ringde återbud till sjukgymnasten,kände inte för att hoppa upp så tidigt. Träning i ridhuset,jättekul!     FOTO   Det är väldigt bra att vi får olika störningar i form av andra hundar tex. Några som rider & ngn anställd sällar sig till gruppendå det är platsliggning.På så sätt så hjälper vi ju varandra! Där är i synnerhet en tjej med sin hund som är en "servicehund",som vill vara med. Då fika & annat är avklarat så blir det hemfärd för lite vila inför kvällens kurs. Den hade jag bestämt mig för att lägga UTANFÖR vår leriga plan. vi promenerade ner till centrum,medhavandes både koner & apporter. På vägen ner blev det lite "hyss" i form av upphopp på stenar & slalom bl.a En platsliggning mitt på centrum,rutan placerades ut,apportering övades,balansgång på olika hinder/murar osv. Jättekul var det!Hundarna vart nog något häpna....*L*

Jag gick INTE med i 1:a med Strega då vi kom tillbaka för jag vart rejält trött...Det var skönt att sätta sig & ta en kopp kaffe & bara kika på de andra *L*

Onsdag: Ganska lugnt på fm.Kvällen var vikt för att tillbringas med föreläsning " Måste hunden aktiveras" på Studiefrämjandet. Höll som vanligt på längre än utsatt tid *L' Det ÄR svårt att sluta prata hund! Jättetrött då jag kom hem,hundarna mätta & glada *S* De blir ju en del godis en sån kväll...

Torsdag: Ingen kurs på fm,skulle till Östra på läk.besök.Det var ont att ta sig upp från bingen idag.Tog en sväng med vuffsen ut i den blöta skogen & sen fick de följa med till läk.

Axeln blir förmodligen opererad om jag får fortsatt smärta/orörlighet,men det behövs inte NU iaf! Blev erbjuden en cortisonspruta,men avböjde,sparar det tills jag får RIKTIGT ont i stället. Nu är det ju BRA om man jämför....En himla go läkare var det! -Snygg dessutom *Fniss*.

 Mötte en kompis där,h*n hade åkt på cancer.....SHIIIT...Inte så trevligt.

Tog vägen om Studiefrämjandet på hemfärden,hade glömt prylar där.Ringde klubben,hoppades att de skulle ha lite fika kvar,men ack vad jag bedrog mig *S*,de var precis på väg ut gnm grinden...Alltså åkte jag hem.

         Fikade,satte mig vid datorn,då ringde mobilen.

Helene var i skogen & Eddie var väck...Jag åkte dit efter en stund. Han hade sprungit tillbaka till stallet,det var en annan som ringde Helene & sa att han stod på gårdsplan *L* - DET var ju bra. Då åkte vi hem & fikade...*L*

        Patrik & Nova kom en kortis,Benny kom från jobbet,vi käkade middag & sen blev det lite ryggläge. Därefter tog jag vovvarna & gick & hämtade Oliver,han ska sova här i natt.- Vilket han nu gör..*L*. Vi kikade på "Emil & griseknoen" en stund,de är för bra de där filmerna!!

Nu sitter jag här..& det ät väl dax att nanna ködden så småningom. Oliver ska va' på dagis innan 8.00,så det blir tidigt ut då...Tar nog klubben då...



                            



 
 
Ingen bild

Linda

15 mars 2008 11:55

Hej! Jag får meddelande att jag inte kan skicka till dig för du har lagt mig på spärrlistan på vovve!...konstigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards