Alla inlägg den 6 mars 2008

Av Gittan - 6 mars 2008 18:27

18.30.             Igår var det iväg till Trelleborg på vallkurs!

vi gick upp 3.30 -Fyttipöse..Jag ringde & kollade så Helene var vaken *S* Det mesta hade vi ju ordnat kvällen innan,så i princip var det bara att lasta in i bilen.Vid 4.40åkte vi iväg.Första fikat blev en bit nere i Halland,där strålade vi samman med Lotta,Marita & Helene.Sen åkte vi vidare.Talade med Ann på mobilen,hon var på väg hon med,en bit efter oss.Vid 2:a fikarasten,då fick vi besked om att kursen skulle börja 8.30 isf 9.00,så vi fick pinna på lite!

Bitvis nerigenom var det väldigt snöigt,det hade i ju inte räknat med! Bilen hade ju fått sommarskor på sig...Men det gick bra.

Vi kom fram till Maglarp vid 8.40,så sååå sena blev vi inte ändå!

         Lotta blev först ut i träningshagen med sin Japp-japp & varje ekipage fick en rejäl tur i hagen,vi var sist ut....

Strega var inte ETT JÄDRANS DUGG INTRESSERAD...-Hur kul var det då????

Mkt korta stunder koncentrerade hon sig,däremellan åt hon fårskit.....

      Dagen flöt på & det blev lunchtime,vilket vi intog inne hos Lottie.

Christian & Lena,de skulle vara kvar även dagen efter,så jag frågade om vi göteburgare kanske kunde få gå innan dem,då kunde vi komma hem ngt tidigare. Det gick alldeles utmärkt! - Tack så mkt för det! På så sätt så tjänade vi några timmar,i synnerhet Benny då,eftersom han eg. skulle upp som siste man....

Det blev likadant andra vändan...ÄTA FÅRSKIT.....Bobby visade oss några ordentliga handfasta tips om hur vi skulle göra,hon FÅR inte käka ...hon ska jobba....

Tina,som har "Mick",Stregas bror kom & fotograferade lite. Hon sa att Mick varit precis likadan,men han hade börjat vända NU,så lite hopp finns det allt om den lilla HÄXAN. *S*

                Dagen förflöt med många goa skratt kan jag säga!

                         Det var en gooo gäng att träna med!

                          Vädret var hyfsat bra,BLÅST,men SOL iaf!

Så småningom kom vi iväg hemåt,Lotta &  co hade åkt en stund innan oss. Vi hade tipsat om "Engelsons" i Falkenberg,så de skulle in där.DE hann fram...Det gjorde inte vi....Ann hoppade över det,hon ville hem så fort som möjligt för att se hur renoveringen gått! - Hoppas det blev bra, Ann!

                    Vi var hemma här igen 19.45,rejält trötta....

Fram med mat till både folk & fä,sen blev det soffan.Jag hade en jä*** värk så jag gick faktiskt & lade mig vid 21-tiden.På toppen av det hela så fick jag en dipp av mina mag/tarmbsvär...så natten blev ganska sömnlös....

Jag kände mig som ett lik då jag gick upp vid 8-tiden....Insåg snabbt att här blir ingen kurs idag inte....Ringde Sven & Bodil & sa att jag inte kunde komma. Det blev sängläge hela dan,förutom två svängar med jyxen. på morgonen tog jag faktiskt bilen upp till skogen,kände att jag orkade nog inte gå fram&tillbaka. Det blev en liten go sväng ändå,för där det var lä,där var det riktigt gött!

Vid två-tiden tog jag en kortis till & sängläge igen....Men nu började jag känna mig ngt sådär hyfsad iaf. Det är så attans dumt att det "kostar på " att ha kul *S*. Ena dagens roligheter får betalas av dan efter....

        Hädanefter får det bli "SOMMARKURSER" hos Lottie!!!

För dagens kursare så måste hagen vara helt SOPREN på fårskit...Med tanke på Stregas dammsugning igår...... *S*

Här är lite foto från dels då vi tränade hos Lotta samt från kursen igår.




http://www.pixbox.se/alb733693

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards