Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Gittan - 4 mars 2008 22:34

13.40.               Hej alla !

          Återkommer senare med db för idag.....
KUL har det varit hitills iaf......
***********************************************
22.05.              NU är det senare *L*

Startade dagen med ett besök hos sjukgymnasten,tog en rejäl sväng med jyxen på golfbanan *visslarglatt*. Sen var det dax att åka till ridhuset för träning.
     Förra veckan kom vi överens,Marie & jag, (Marie har en Islandshäst) att hon skulle komma vid 11-tiden med "Mugga" & vara störande moment! DET blev hon *Fniss* MYCKET nyttigt för hundarna kan jag säga. Mugga är helt kooolugn,så det gjorde inget alls att hon blev utskälld till en början *S*. Då hundarna vant sig,så lade vi dem & Marie red slalom emellan,drog på längs långsidorna...Väldigt bra blev det. Alla hundar var framme & "pratade" med Mugga,Strega ville gärna smaka lite med....Det kom ytterligare en ryttare in,hon frågade om det var ok, & det var det ju. Det tränades ruta & inkallningar med hästarna som rörde sig untomkring (hundarna tränades *L* ) En sån jättebra träning det blev!  En fika ute i solen tog vi & jag fick mig en ridtur,det var härligt! Tiden gick verkligen fort idag & snabbt som attan var tiden ute....Hem & fixa lite & vila en stund. Middag blev det med,lasagne som jag gjorde igår. Därefter var det dax att åka & handla lite inför morgondagen,vi ska till skåne på vallkurs. Efter affären blev det klubben,skulle ju ha kurs. Vi började faktiskt med att köra igenom nääästan alla moment i de olika klasserna,det är bättre för de nya att få se "in live" hur det ska/bör se ut, då allt är färdigtränat. Även här rann tiden iväg & det blev dax för lkl1,men jag kände att jag orkade inte gå med Strega,var kvar en liten stund & hon fick gå lite med en förare vars hund löpte. Så jag passade på att ta ut Piwo en sväng,SEN åkte vi hem.
Nu har allt förberetts,ryggsäcken packad,varma kläder framme + filtar....(kom mkt väl ihåg hur KALLT det var förra året..*brr* )
     Vi åker härifrån vid 4.30-tiden....& möter upp Helene,Lotta,Marita & ev. Ann på vägen. Lovat ringa & väcka frk sömntuta (helene) då vi går upp. Vädret ser ut att bli hyfsat,det får helst inte bli snö för min bil har fått sommarskorna på nu....
        Det ska bli roligt i morgon! Det är Bobby Daizel,som i förhoppningsvis ska besöka i skottland i augusti som håller kursen hos Lottie (Stregas uppf.)
          OM vi kommer iväg hemåt i bra tid,då har vi planerat in ett besök hos "Engelsons" i Falkenberg. De har jädrigt bra hundkläder bl.a Men det återstår att se om vi hinner & framför allt orkar....
                Det börjar väl bli läge att stämma träff med John Blund nu då....*Gäsp*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards