Direktlänk till inlägg 22 juli 2007

Helgens blandade aktiviteter.

Av Gittan - 22 juli 2007 12:33

Här är det goda ölet vi drack tillsammans med goood mat!


Framåt kvällen kom myggen...Jag har inköpt en ny "modern" insektsfångare" /leksak till Benny *S*


Man trycker in en liten knapp & attans vad det fräser till *S*

                         Fredag:

Ut i skogen med Bodil,hon hade fika med sig,det var gött! Därefter hem för att ladda upp inför Lisebergsbesöket med Grabbarna Bus: Oliver & Rasmus.

Oliver hade ringt till morfar för att tala om vad han vågade åka*L* - Nåväl,iväg för att hämta dem,väl där så blev det lite ommöblering i min bil,barnstolar,sylky m.m skulle ju med. Oliver var mkt uppspelt ! *S* Rasmus sa inte så mkt,han var nöjd där han satt i sin stol.

                 - vink,vink...Hejdå mamma & pappa! NU åker vi!

Vädret var alldeles lagom för at ge sig ut på detta äventyr,lagom varmt & lite sol.Då vi bet. inträde så började vi med toabesök,det brukar vara lämpligt.*minnssenbarnenvarsmå*.Folk överallt! Gothia Cup pågick ju bl.a,så där var mkt ungdomar.Farfarsbilarna var det första vi styrde kosan till & sedan tog det sin lilla tid....köer blir det ju....Men,men,vi avverkade den ena aktiviteten efter den andra så småningom.Oliver ville åka rallybilarna & det var ju ok. problemet blev bara att alla andra körde på hans bil så han kom ingenstans....Han blev lite rädd så han fick avbryta. Bussigt nog så fick vi biljetten tillbaka iaf.Kaninerna skulle det ju pratas med förståss. Rasmus satt i sin vagn & var så nöjd sååå*L* MYCKET att titta på ju! Så småningom ville vi fika & lyckades få plats vid "kajen" Jag ställde mig i kön.....

Tyckte nog lite synd om dem som jobbade i köket ör det låg låååångt efter på beställningarna....Det skulle ta ca 20-25 min. för att få tex. en baguette...eller pannkakor...Alltså blev det körv & bröd,för det fixades med en gång. Kaffet var ju iofs viktigast för MIN del *L*. Då vi ätit gick vi vidare.Timmarna gick,det märktes att Oliver började bli trött. då drog vi oss åt utgången till & de fick fiska i ankdammen.Oliver fick ett fräckt metspö & rasmus en bil.

Nu hade jag skrivit massa mer här,men det försvann...Skriver INTE om....

Hursomhelst så hade vi en mycket rolig dag på Liseberg & vi var TRÖTTA då vi kom hem *S*


                                                  Foto:

                                   www.gittanth.pixbox.se

Lördag:

Upp tidigt som f*n,vi skulle iväg på en heldags vallkurs i Sollebrunn.kl 9 skulle den starta.Fixa fika,mackor,steka ägg,läsa tidningen,packa ner allt & dessutom rasta jyxen...Det gick i flygande fläng! Benny plckade upp oss på vägen.Vi höll på till kl. 16,då åkte vi två hem. det blev mkt vallning & mkt information. Trevligt folk var det som deltog. Det regnade lite framåt em,så när vi skulle fika gick vi in & satte oss i ett av fårhusen. Lotta visade sina ankkycklingar: SÅÅÅÅ SÖTA ! (Finns i galleriet.)

Jag jobbade en del med Piwo i fållan,där var en gäng ungbaggar....DE var inte snälla.....Fjädrar anåda vilka kössar han fick.....Det kan han iofs behöva...Där var en hane till som kunde jobba med dem,en ung enveten kille *L* Han fick sig en vända han med....Benny & Strega gjorde väldigt bra ifrån sig,det blev några nya moment att lära in idag.- Oj,vad trötta vi var då vi kom hem,det blev lite käk & sen slocknade vi en timme.*L*

Det blir snart en sån heldag igen,det blir kul!

                               Foto:  www.gittanth.pixbox.se

Söndag:

Träff på klubben.

 I em ska jag åka Till Christel & fotografera jyxen! Fick ju ett presentkort då jag fyllde år.Det skall bli kul att se hur Christel & Peter har det i sitt nya hus.Det är alltså Peter som är fotografen,en studio är inredd i huset.

19.40

                      Tillbaka efter fotograferingen.

wow! Så fint de bodde....Landet,sista huset,granne med skog & myr.En underbar vy att titta ut på! Ylva,Christels borderterrier blev överlycklig då Piwo kom *L* De har  så kul ihop!Strega var för henne mindre intressant...

Hon kan vara lite tyken,men det gick bra,Strega visade sig sååå undergiven,tills kopplet togs av på Strega. DÅ skulle minsann utbölingen sättas på plats! Ylva tolererade inte att Strega sprang omkring på HENNES domäner minsann...*S*. - Hon åkte in i huset en stund..*L*.Christel hade bakat en jättegod kaka med hallon i,den gick nästan åt hela den.Då vi fikat blev det dags för fotografering. Alla som sett Piwo bli fotograferad, vet ju vad han tycker om DEN saken *L*. Men Peter lyckades få ihop en hel del fina bilder trots Piwos ointresse.Jag försökte locka med leksaksgroda *S* & lustiga ljud....Med den följden att Strega satt/låg ju då givetvis inte stilla.

då Peter var klar blev han överröst med Stregapussar.....HON tyckte det var kul iaf...Jag får bilderna till påseende innan jag bestämmer vilken bild jag vill ha.Det ska bli lite spännande.

Här är Christel & Peter vid sitt härliga hus!




 
 
Linda

Linda

23 juli 2007 07:13

Hej där!Jättefina bilder..kul att se Christels hus oxå.Vad treviga bilder från liseberg...jättemysiga!

http://linda0carmen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Ovido - Quiz & Flashcards