Alla inlägg den 19 juli 2007

Av Gittan - 19 juli 2007 00:24


Morgonens sväng blev till klubben.Vi var några st,Bodil,Lillemor,nilla & jag.Det blev både träning & bus.
Maja,en av Bodils softisar,den j***ln, smet under staketet för att jaga hare.
       Vig som en gasell (-VISST) hoppade jag över & fick till slut tag på henne.Väl framme vid staketet igen så hystade jag över henne....Jag rådde Bodil att koppla upp henne genast & binda upp henne. Hon hade försuttit sin chans att leka & busa.Då Bodil frågade vad jag sagt till Maja så sa jag att DET vill du inte veta.....Det var en MYCKET spak hund som låg där resten av tiden,TYST var hon med & hon flyttade sig fort som attan då jag kom nära henne *elakajag*
         F.ö så har jag fortsatt träna med Strega,envis som en åsna är jag. - Visst,vi tränar väl alltid på sätt & vis,men NU är det ALLVAR för lilla fröken & DET börjar hon inse nu.
Benny & jag planerade en resa till Rostock,Nilla erbjöd sig så chantilt att ta Strega, & Piwo skulle till Sindby. Under tiden jag gick & städade,så malde det en liten tanke i bakhuvudet på mig vad det gällde datumet.....
      - Javisstja! Ska ju passa småkillarna då ju!
Anna & Magnus ska ju på Johan& Lindas bröllop!
Alltså var det tur att vi inte han boka....- Synd iofs,eftersom det löste sig med jyxen....Ja,ja,så är det ibland.
             Upptäckte nu, när jag satte mig är vid datorn att jag hade ju inte städat klart här.*L* Men det kommer fler dar....NU tex...Är det en ny dag! klockan är 00.13
       Gjorde en stoooor kålpudding i eftermiddags.
Den är nu uppdelad i flera bitar,ngt till frysen,ngn till svärföräldrarna som ska komma på besök idag (torsd.)+ ytterligare en rejäl bit till Benny & mig.
Har inte funderat på vad jag skall bjussa S-förädrarna på,de ska få middag var det tänkt. (kålpuddingen ska de få med sig hem) Det får bli ngt gott med "hemkörda" potäter *L* De är ganska små ännu,men väldigt goda!
         Tog mig äntligen "tid" att ringa några kompisar som jag borde pratat med för längesedan....Jag är tyvärr dålig på den biten ibland.Det är så lätt att tänka: Det gör jag i morgon då......
              I morgon kan det vara försent.
               - Oj,så drastiskt det blev! *L*
                Men likaväl så är det sant.

Ovido - Quiz & Flashcards