Alla inlägg den 17 juli 2007

Av Gittan - 17 juli 2007 15:30

Gårdagens härliga väder gjorde att vi fick trädgårdsfnatt både Benny & jag *L*.
Gräset blev klippt,DET behövdes,hallon blev plockade,lite rens f.ö blev det med. Benny spolade delar av altanen med högtrycken så den blev ren & fin.

Därefter skulle vi åka & tanka,fick "insidertips" om pris-sänkt diesel. Vi åkte till Annas jobb,3 kr litern,det är en bra sänkning.Köpte en körv med bröd,vi var vrål -hungriga.
Jag hade visserligen lovat Benny en överraskningsmiddag,men det skulle ta lite tid.....På väg hem så frågade Benny om vi skulle köpa mer öl,en HELT onödig fråga *S*. In på Selmatorget & köpte mer "Branic" En jättegod öl från Tjeckien. Därefter blev det Plantagen,skulle ha blommor & jord.
Nu var klockan redan 6 & vi var ff jättehungriga....Snabbt fram med alla attiraljer & sen satte jag igång.Gjorde stora härliga pannbiffar som jag fyllde med hackad rödlök,inlad paprika & finklippt persilja. Till det blev det egna potäter som jag först kokat lätt & därefter virades de in i folie, penslade med olja & på med lite goa kryddor.
Gjorde likadant med tomaterna. Vitlöksbröd till givetvis...*S* Det är svårt att hoppa över dem...SEN åt & drack vi hela kvällen lång! - Wow,vad gött det var!
I morse gick jag ut med Bodil,vi tog en rejäl runda.
Sedan blev det plantering av de blommor jag köpte igår & Benny fortsatte/fortsätter med högtrycken just nu.
Vi har just satt i oss pannkakor med sylt & grädde *Mums*.
Middagen blir mao senare. *mätt*
Vi hade ev. tänkt ta med oss småkillarna till Liseberg i morgon,men vädret verkar bli kass,vi avvaktar till fredagen i stället. På torsdag ska vi hämta svärförädrarna, OM vädret är hyfsat....På lördag är det en hel dag med vallning, vi har att göra iaf!

Ovido - Quiz & Flashcards