Alla inlägg den 8 juli 2007

Av Gittan - 8 juli 2007 22:30

 -Tro f*n det..... Risk för drunkning ju!

Patrik,Maria & Nova drog  iväg med husvagn *hupps * till skåne utav alla jä**a platser häromdan.Då jag pratade med dem hade de precis kommit fram till campingen (LERÅKERN) som Maria sa. *S*. Det stannade förståeligt nog inte så länge.....Fick sms att de istället skulle åka till Karlstad ! Snacka om att åka kors & tvärs! Att de valde att åka dit,det berodde på att Marias bror,Stefan ,springer "Vättern runt" & han skulle sova över hos dem...Tokstollar finns det gött om *L*Talade med dem idag,då var de på väg tillbaka till Trollhättan *S*,jag misstänker starkt att husvagnssmestern därmed blir avslutad.

I morse blev det klubben igen.....Man tappar liksom lusten att ta sig fram vadandes genom skog & mark. Nilla & Lillemor kom dit de med. Lite fika & allmänt tjöt blev det ju....*L*

Hem & fika med Benny som sen skulle till jobbet (precis hemkommen nu). Nu jobbar han i morgon med,sen är han ledig ett tag. I MORGON efter kl. 14,DÅ bättrar sig vädret! *S* Han brukar ha bra väder på sin ledighet.....

Anna & Oliver kom förbi en liten stund,hon skulle åka till stan med honom innan jobbet.Han hade blivit lovad att få åka spårvagn *L*. Sedan skulle de äta på Mc Donald's  *urk*.Därefter skulle Magnus hämta Oliver på Annas jobb.

           Jaha.....Sen visst jag inte direkt vad jag skulle hitta på....

Visst,städa,det behövs ju alltid,men det är inte alltid lusten infinner sig. Så småningom gick jag iaf ut en rejäl långpromenix med jyckarna & det blev lite allmän träning av båda. Då jag släpper Strega (för att träna ink. m.m) så kopplar jag upp Piwo,då blir han lite sur ! *L* .

Hon lyssnar allt bättre & bätte iaf. Hon var på väg att dra in i skogen vid ett flertal tillfällen,det var dofter som lockade,det syntes så tydligt.

Jag fick henne att avbryta var gång & DET är framsteg .....*S* Hon skulle nog passa bra som sökhund,kanske? Spåra är hon bra på det med...*L*. Men vi är inte riktigt överens om HUR det ska gå till med apporterna ännu *S*.

          Ringde en kompis,då jag kom i närheten av kolonistugorna i Fagerdal,tänkte att de kanske flyttat ut - DET hade de inte - Inget fika där mao ! Fick då reda på att en av våra bekanta från Tjeckien kommer på besök i augusti. DET ska bli kul att träffa Jarda igen,honom har vi inte sett på många,många år!

Gick vidare,stannade till vid Lena & ringde,inget svar där heller...Inget fika där heller mao...*L*. Tog vägen om Sindby's,pratade lite med Bengt & sen gick vi hem. Satte mig vid datorn,den var seeeeeg som en låda toy. DÅ gick jag & lade mig en timma,båda hundarna gjorde mig sällskap.

SEN gick vi ut & tog en liten träningsrunda till..*L*.Jag är mkt konsekvent vid var promenix med Strega,hon börjar märka det nu. *visslarglatt*.

Vi fick till ett väldigt bra hundmöte dessutom! Hon bjäbbade till EN gång,sen vart hon tyst & stilla vid min sida.

Satte mig vid datorn igen då jag kom hem,skulle ha iväg ett mejl till Skottland.Skickade först till Lottie (Stregas uppf.) för att hon skulle "se över det". Får tillbaka det så fort hon har tid.

Vi hade tänkt oss en "Studieresa" över dit ngn gång framöver om det går att ordna.

        - Nä,nu ska jag sätta på lite mer fika!

Ovido - Quiz & Flashcards