Alla inlägg den 5 juli 2007

Av Gittan - 5 juli 2007 22:58

I morse då jag gick ut med hundarna så mötte jag en av dessa nyinflyttade nutida "Newagepeople" *S* Dvs,de som flyttar ut på "landet" & därefter förfäras över hästskit,älgar,rådjur,hundar m.m

Jag såg en man komma cyklande med en barnunge bakpå.Han stannade till för han fick tydligen ett samtal på mobilen.Jag fortsätter framåt givetvis...Då vi kommer precis i jämnhöjd med ekipaget,då rör sig det lilla barnet (som på huvudet har en sån där grotesk hjälm *S* )& uttalar ngt gutturalt & sträcker sig mot hundarna. Strega,som milt uttryckt blir överraskad ,reagerar med att skälla till & morra lite tyst.

                              - "Håll käft med dig hunnjävel"

Säger då mannen/killen....Jag stannar till & frågar försynt ( - Jo, jag KAN det *S* ) om inte det var väldigt ohyfsat av honom att uttala sig så....

Han talar ff i mobilen & säger att det var ngn hunnjäel som skällde....Jag står kvar GIVETVIS. Då han till slut avslutar sitt samtal så frågar jag honom igen om han inte tyckte det var både onödigt & ohyfsat att uttala sig på det sätt han gjorde. förklarade att min "unga" hund faktiskt blev lite rädd,då barnet/monstret både rörde på sig & dessutom lät......Talade lugnt & stilla om för honom att hon är just på G att lära sig hur man ska uppföra sig här i livet *L* & att man kommer att möta många faror...Förklarade som till ett litet barn att hunden ff är lite "tonåring" & att det blir mkt att lära framöver PRECIS LIKADANT SOM DU FÅR GÖRA MED DIN LILLA DU HAR DÄRBAK......*S* Lite av skammens rodnad syntes på hans kinder & han bad faktiskt om ursäkt.*nöjd*

      Vi mötte flera olika "konstiga"ekipage i dag *L* Folk ser ju lite påpaltade ut med båd kläder & paraplyer,dessutom mötte vi några hundar,då valde jag först att gå undan lite. DET börjar bli RIKTIGT bra nu...Nästa hund,en liten Dobbisvalp på 6 mån,blev en riktig utmaning. Men vi stod & pratade en bra stund & jag hade beordrat båda hundarna att ligga,vilket de dessutom gjorde. -Ja,Piwo är jag ju inte förvånad över precis,men Häxan....*tvåhjärncellertillpåplats*      *S*

          Promenaden tog mkt längre tid än jag räknat med pga att det blev mkt träning för Stregadrar hon, ja,då stannar jag...Stackars Piwo vänder sig om & tittar på mig med nästan tårfylld blick ...*S* - Men MATTE...Vaf*n håller du på med....Jag vill hem & ha min kaka...*L*

          Vi kom hem till slut,fullständigt genomblöta. På med fikat,för här väntades ju besök av Nilla & Lillemor.De kom & vi synade köket *S*,det blev nog godkänt......

                    Hämtade Oliver strax efter 2 på dagis,vi gick & handlade lite innan vi åkte hem. Fikade med Benny & vi vilade en stund,tom Oliver somnade,så honom fick jag väcka! Hoppas han somnade ikväll nudå....*L*

           Benny & jag åkte iväg till Sisjön,kom fram till Rusta PRECIS då det stängde.*S* Smet in på Jula istället,köpte några "braatthagrejer*

Nu ikväll har vi glott på tv en stund & sen satte jag en deg. Den ska jäsa i kylen till i morgon då Benny går upp 4.15.Då ska han sätta på ugnen,ta ut plåten från kylen & då ugnen är klar så blir det förhoppningsvis gött bröd efter 10 minuter! Hittade receptet i en veckotidning,tyckte det verkade enkelt & behändigt. får väl se hur det blir,det skulle eg. vara vetemjöl special,men det hade jag inte......- Ja,ja...Gött om skator har vi ju här annars....De tackar nog inte nej!

           Klubben i morgon vid 9-tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards