Alla inlägg den 15 juli 2007

Av Gittan - 15 juli 2007 23:02

Kl. 17.30 hade vi satt som start.Det var en del att pyssla med innan. Magnus skulle vi nu då äntligen gratulera,han fyllde i maj *S*

Menyn bestod av grillspett,var & en fick fixa sina egna. Det fanns en del att välja på,det blev jättegott! Lammrevbenen jag gjorde iordning förra veckan fanns med,även grillade,marinerade räkor DE blev goda. En liten symboliskt tårta gjorde jag av en bit rulltårta som blev klädd med grädde & dekorerad med små,små zoo-djur *L* Vitlöksbröden är ju inte heller att leka med *mums*,hade blandat i färsk basilika denna gång,det vart inte fel.....

                 Eftersom det regnade & regnade,så hade Benny riggat upp ett bra regnskydd,grillen flyttades dit,då blev det nära för alla vid bordet.

      Blommor hade jag plockat i trädgården & lite konfetti slängdes ut över det dukade bordet. Det blev så fint såååå...*S*

Nova var med en stund,sen var det dax för henne att nannalillaködden.

                             Vi åt & drack,tjötade & garvade.

Så småningom blev det dax för kareoke,det är liiiite svårt att låta bli! Vi hade köpt några nya skivor & dem måste i ju testa! Givetvis sjunger vi alla som riktiga underbarn.... - Hrmmmmm. Fler foto i mitt Pix-galleri!

                 Timmarna går fort då man har roligt, som alla vet!

Klockan hann bli över 3 innan vi kom isäng.Tog en sväng med vuffsen innan. de hade f.ö smörjt kråset rejält med massa rester.....

          En mycket rolig kväll med ungarna var det iaf!

**************************************************
*****************************************'***

Söndag.

                 Sov ända till 9.30 Inte ens hundarna var vakna.....

Tog en go sväng ut i skogen med dem.Plockade i ordning på dt som inte blev undanplockat på kvällen/natten. Det var inte så mkt.Jag försöker alltid få undan sådant med engång,det är enklast så. Trist att komma upp till ett kök i kaos *L*. Senare tog jag en sväng med Strega i långlina,hon skötte sig ganska bra.Vi mötte en pudel,då blev hon rabiat...*suck*.Hon låter som om hon ska ha ihjäl den mötande hunden.....- Hur kul är det då på en skala ?

Därefter tog jag Piwo & sen blev det middag. Ytterligar ngt senare tog jag båda jyxen på en låååång sväng nere i Kärra. skulle köpa mjölk...Strega hade antiskallet på sig. Tänke att vi skulle möta MÅNGA hundar....Inte en enda *suck igen*. - Jo,vi mötte 2 *S* Det var Nillas båda,jag tog vägen förbi där. Innan hade vi vinkat till Nova & Maria,vi gick förbi dem med. Men är det inte typiskt? Då man väl bestämt sig för att göra stordåd *L*,då blir det ingenting...

Såg f.ö att det börjar bli dax att plocka bären i trädgården,de är så gott som helt mogna nu. smakade på några hallon,såå goda!

                         - Nä,nu är det dax för natta-fika!

Ovido - Quiz & Flashcards