Direktlänk till inlägg 22 januari 2008

Uppletande,barnvakt & klubben

Av Gittan - 22 januari 2008 23:44


Tog med mig några uppletargrejer ut,tänkte visa Strega *L* Lade först ut ett föremål,hon satt kvar & tittade på. Sen gick vi tillsammans fram en bit så att hon fick föremålet i näsan. (BRA tips Carina ! ),därefter tillbaka till utgångspunkten.
                      Släppte henne & kommenderade . Leta!
                      Hon for ut som en skållad råtta !
Berömde då hon hittade & hon kom in för att lämna,gjorde så ett par ggr.Därefter lade jag ut 3 föremål,ganska långt ut & skickade henne. Lite skeptisk var hon allt...- Ska jag verkligen komma med de här vantarna????
      - Jaha,det ska du....& det gjorde hon.
NU började hon fatta innebörden av det hela. UT,hämta,lämna & belöning!
Det blir inga problem att lära in detta för hennes del.Vi tränade lydnad med,idag lade jag en extern belöning BAKOM henne för att se hur hon skulle bete sig. Provade med både ff & stående under gång,funkade väldigt bra!
             Nu ska dammsugaren fram & sen ska jag ha Nova ett par timmar medan Maria ska klippa sig.Ikväll blir det klubben!
Fick allt lite ordning på mina sidor igår,lade bla.a in under "Länkar" hänvisning till vattenprov för Portugisisk vattenhund + birgittas sida då *S*
                                 SOLEN SKINER.......
23.35
         Hemsidan uppdat.med nya foto på Nova (se nedan).
Vi var ute & promenixade en timme i solskenet,får ju passa på! Strega fick passa sig för vagnen...He,he,he...LÄTT,väldigt LÄTT svängde den åt vänster...Fiint gick hon *S*. Patrik kom lagom till middag tillsammans med Benny. Åkte ner till klubben,vi blev många,det var kul! Roligt att se Stig & Bitchie igen! Har övertalat honom om att HAN behöver träna så nu har han anmält sig till "min" kurs på tisd.kväll *S*
       - Som sagt,trevligt var det,men det blev lite kallt....
Kan säga att det var en TRÖTT Strega som kom hem *L*.
Hon skötte sig mkt bra på träningen,slarvar vid avlämnandet på platsen...Hrmmm. Inte bra...På tävling är det ju liksom kört då,två chanser får vi ju inte *S*. Ska ta & anmäla oss till några,bra att ha som morot till träning....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards