Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Gittan - 15 januari 2008 12:47

I morse flög f*n i mig  (inget ovanligt iofs *L* ) innan kl. var 9 så var jag på Kungälvs bhk & tränade. Det regnade,det blåste & dessutom var det VÄLDIGT lerigt.....
          Men KUL hade vi,Strega & jag!
Körde igenom lkl1,det gick bra,förutom att hon satte sig upp 2 ggr på platsliggningen. Efter att jag varit lit mer tydlig,så låg hon kvar.
Jag var mkt nöjd & vi körde lite agility som avslutning,hon är skeptisk till balansen *S* men slalomen gjorde hon skitbra!
Genomblöt & lerig (även vovven )satte vi oss i bilen & åkte till Romelanda för att lämna bet. för lammköttet.
- Vilken TUR jag hade! Kom alldeles lagom till fika *S* Knudsen frågade om vi skulle ut & valla lite, DET säger man ju inte nej till precis *S*.
            Han tog med sig en av valparna: Vira,en härligt studsig liten sak! Oj,vad hon vallade bra.......Höll fåren väl & fixade balansen strålande.
         Strega vart lite springig till en början,men sen gick hon mkt bättre. På slutet gick hon strålande! Tom Knudsen berömde henne...Det är inte lite det...*S*.
      Efter det bra arbetet,så bröt vi,det gäller ju att sluta då det går BRA! In i bilen igen,nu om möjligt ÄNNU blötare.Hade glömt ta mer cigg med mig,så det blev raka vägen hem...Jag brukar i vanliga fall inte bry mig om hur jag ser ut *L* om jag måste in i affären,men nu såg jag för jävlig ut.....
Hem,av med klädern & rätt in i tvättmaskinen! På med fikat,grisöra till Strega & nu sitter jag här. Ska snart til sjukgymnasten f.ö
Ikväll blir det förmodligen klubben,eftersom det är friträning.

Ovido - Quiz & Flashcards