Alla inlägg den 31 januari 2008

Av Gittan - 31 januari 2008 13:58


11.25.           

Åkte ner till klubben i morse,mötte Nilla,sen kom Bodil.
In i affären för att handla,det var väldigt vad priserna går uppåt....Såg häromdan att de höjt tex. grillad kyckling  med 5 kr,det är en rejäl höjning det.Ett bröd kostar nu 24 istf 20....Dags att börja baka igen *S*
Att de sen sänkt på vissa andra varor,det är ganska oviktigt..tex en guldnougat blev för ett tag sedan 1-2 kr billigare,men det tillhör ju inte basvarorna precis...
        Nu handlar jag inte så väldigt mkt där,gör aldrig storköp tex,det går bara inte med deras priser. Men på ett år så blir det ändå x antal lappar.....Jag hoppas det blir ngt av den planerade affären vid norrleden,då kanske Icas priser får lite konk. Alla har inte möjlighet att åka ngn annanstans för att handla....I vår stadsdel har vi en väldigt stor grupp gamla människor & de är oftast hänvisade till denna enda affär på vårt centrum.
         Just nu håller jag på att plocka ur mitt "Pris-skåp" i arbetsrummet,det ska bort & ist ska jag ha en vitrinkub (ellervaddetheter).Skåpet är bortlovat,så även faxen,en rensning behövs......
Idag hämtar Benny sin bil,kan väl bli kul att se vad det är...Röd metallic är färgen iaf. *S*.
            Här är svinkallt ute,nu har det börjat blåsa upp rejält med,får väl se vad det blir för väder.
        Fick en förfågan häromdagen om jag ville ställa upp på GHU-SM & vara tävl.led,det kan bli roligt. det går av stapeln i august .
       - Nä,åter till städet.....städningen alltså,för smed är jag inte.....
*********************************************
***********************************************
12.40.                 *pust*

Skulle fota röran *L* men batteriet var urladdat,tur det kanske.....Men det börjar ta form så sakteliga. Ner & ladda fikat!
***********************************************
13.10.    VARFÖR påbörjar man såna här projekt..???
Det ena leder alltid till det andra: Flyttar jag den,ja,då måste jag flytta den.....Men när det är KLART,då är man oftast nöjd....Eller inte.....*S*
***********************************************
14.00.         Nääääästan klar.....Med det största......

Fick inte plats med allt,men å andra sidan tar skåpet mkt mindre yta....*S*
Tagit några foto ska skriva i bloggen stället för det är enklare att lägga ut då.
SEN ska jag ta mitt kaffe!
************************************************

Liiite ordning börjar det bli *S*

Några av mina samlarvovvar!

Det andra Pris-skåpet.

Fick jag i julklapp av Emelie!

Kolla blicken....

Blev säkert ngt dubbelfoto.....Men då får det bli det!

Dags att fixa middag,bruna bönor med fläsk.

Ovido - Quiz & Flashcards