Direktlänk till inlägg 16 april 2008

Tidiga spår,spikmatta m.m.

Av Gittan - 16 april 2008 16:07

16.10

- Ja,idag har det hitills verkligen tutat på!

I morse,efter att jag kört B. till  centralen så kändes det lite onödigt att åka hem direkt.Alltså körde jag till skogs! Tänkte att jag passar på att lägga varsitt spår till vovvarna.Så när klockan var 6.00 gick jag ut.....*S* Hade nästan räknat med att möta ngt vilt,men tji fick jag..Helt dött,synd.

Jag lade ett lååångt till Piwo med 6 föremål,ett lagom långt till Strega,även det med 6 föremål.Sen åkte jag hem & fikade & läste färdigt tidningen. då klockan var strax innan 8 så åkte vi iväg för att gå spåren. Tog en sväng med dem först & sedan fick Piwo vänta i bilen medan Strega fick gå sitt spår. Hon är väldigt flamsig i början,men lugnar efter hand ner sig. Inga föremål missade & hon blev rikligt belönad vid varje + lek & bus.Nästa gång blir det ett mkt längre till henne,det fixar hon! Piwo började ladda så fort han kom ur bilen *L*.Bra spårupptag (hade gått över en äng) Vimsade lite vid 3:e föremålet,men löste det.Han har ff lite bråttom,men jag försöker tänka på att ta mig tid att belöna i maklig takt & att inte kampa med prylarna....Han får sitta ner medan jag sakta stoppar ner föremål & snitsel.( Vill sticka iväg GENAST annars *L* ) Vid 5:e,fick han lite problem,där hade jag gjort en vinkelrät sväng (äng),så han fick jobba rejält innan han kom rätt igen. Sen var det bara sista kvar & den fann han ganska snart. DÅ blev det lek & kamp med den! Jag var väldigt nöjd över deras jobb!

        Därefter så bar det iväg till Sindby,jag är Polly-promenerare nu ett par mornar,då Bengt är bortrest.Ut med alla 3 i hästhagarna,det syntes liksom inte att mina varit ute & spårat...- De hämtar sig fort....Efter 45 minuter där så gick vi hemåt igen. Fika ( - Igen..! ) & hade tänkt vila en stund. Då ringer tfn....Eva-Lotta (korsitaket *S*) var på ingång med sin sambo James. Hon frågade om det möjligen serverades fika. - Är det NÅGOT som serveras här på Cafe' Stallbacken *L* ,så är det det.....

            Jag hade inte träffat henne på jättelänge,så det var verkligen roligt. James,hade jag inte träffat öht,en mkt trevlig & sympatisk Engelsman.Han är f.ö en känd backhoppare...James blev förtjust i hundarna *L*,hade själv haft bc i England.Nu fick hundarna mer aktivitet....*S*

                        James & Piwo

                                       - Jamen kasta då!!!

                          Giganternas kamp.....

                             En glad Eva-Lotta!

                   Då de avklarat sitt besök,så tänkte jag vila mig....

Då ringer tfn....Blir sittandes en bra stund.Då hör jag hundarna skälla

              - Ja,NU kommer Helene' & jag fick avsluta samtalet.

Jag skulle få behandling idag var det bestämt. Skulle testa spikmattan....

                                               6000 *spik*

                  Den var faktiskt BEHAGLIG att ligga på.....

           - Varför ser hon så jädrans glad ut då????  *L*

            - Dax att slänga sig upp dådå......

                Fötterna fick lite massage under tiden!

                 Ryggen efteråt *S*   (vrid huvudet åt vänster...*S* )

           Man kan ju lugnt säga att blodcirkulationen kom igång iaf......

Klockan hade redan blivit över tre,det var väldigt vad tidn flugit iväg!

Då Helene' åkt,då ringde jag upp & avslutade de samtal jag fick avsluta förut *L* - Så NU ska jag vila en stund! Snart dax att hämta B igen ju...!!!



 
 
Ingen bild

Linda

17 april 2008 06:38

Du är en omtyckt kompis...vet du vääääl! *S*.Spikmattan såg intressant ut...säkert kanoooon bra grej....verkar iaf få igång blodcirkalationen.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards