Alla inlägg den 28 april 2008

Av Gittan - 28 april 2008 22:37

Therese med liten valp,Makea,hämtade jag vid klubben.Bilen var fullpackad med prylar!

Då vi kom fram så sattes givetvis fikat på omgående...*L* Vi installerade vårt bagage i de rum vi ville ha,det är en av fördelarna att komma tidigt. *S*.

Jag tar gärna det enda lilla,lilla rummet "Prinsessrummet" *Fniss*.Då det var gjort så fixade vi till borden,lade på lite dukar osv,Tes plockade lite blömster,flaggan hissades,den vill jag gärna få upp. Alltid trevligt att hälsas välkommen med flaggan i topp! Efter hand så kom det mer & mer folk & fä,det kan du se på bilderna bl.a.Hade lite brist på plats,så det fick hamna här efter mkt trassel...*S* .LYSEFOTO    Tror det blev lite bättre ordning nu...Fler kommer efterhand på klubbens sida,det var ju många som fotade!

              Så småningom,då alla kommit så gick jag en tur med jyxen för att sätta upp frågorna till poängpromenaden som vi ,Benny & jag knåpat ihop. Det var lite av varje: musik,hund,lagar,ren allmänbildning sas. då jag satte upp fråga nr 10 som var den sisa så insåg jag att det borde nog snitslas ändå...Alltså gick jag en gång till.

            Folket gick iväg & jag dukade borden inför maten som skulle ätas efteråt.Alla kom runt utan större problem & jag rättade svaren.Sedan åt vi,det var mkt gott. Vi satt uppe ett bra tag & jag gick igenom vad helgen skulle innehålla iår,det had varit lite "hemligt" *S*. I vanliga fall brukar vi ha en "inlånad/utomstående,MEN iår bestämdes att vi i klubben har faktiskt själva kompetenta instruktörer!

Lördagen bestod av spår,det höll Sven & jag i + att jag visade blodspår.Tidigt på morgonen åkte vi ut i markerna & körde först vanligt spår,inte direkt tävlingsmässigt,även om det informerades en del om vad som gäller inom den biten.Det blev istället mer aktiveringsspår för husbehov sas,det passar ju de flesta.Vill man sen fördjupa sig,ja,då går man vidare till det mer avancerade givetvis! Det finns många bra kurser & annat om det. Timmarna gick fort & vi avbröt för fika. Under den,så pratade vi lite om hur det gått för alla ekipage. Det hade gått förvånansvärt BRA, & en del var glatt överraskade över sina hundar! Det bestämdes att vi struntade i att åka "hem" för att fixa lunch,mackor & gott kaffebröd hade mättat våra magar ju!  Därefter skulle jag visa blodspår. Fram med alla blodiga pösar...*S* klövar,blod & flaskor + snören. Jag berättade lite kort om hur & varför.Ville även att detta skulle bli som en bra aktivering för hund & förare,så ngt tävlingsmässigt blev det inte här heller. Vid intresse så fortsätter man själv på andra platser...Det viktiga är att man har en KUL aktivering för sig & sin hund!  Ett "Provapåspår" lade jag,då agerade jag ett skadeskjutet rådjur...

- Tror Maria filmade det till allt elände....Men det bjussar jag gärna på *S*. Alla hundar fick gå detta, & det var väldigt intressant att se de olika reaktionerna hos olika individer! Men helt klart var det SPÄNNANDE.....Därefter beväpnade samtliga sig med blodflaska & klöv & de fick själva lägga sina spår.Detta hade enbart ett fåtal hundar provat på,så det blev lite extra roligt då att kika på. Själv lade jag ett ganska långt till Piwo över stock & sten,upp för berg osv. Det var inga problem,inte heller för Sven & Strega. Även Anki & Lizzie tog det. Funkade alldeles utmärkt för BÅDE äldre damerna *Fniss*. Maria tog sina lagotto,varav den ena vart mer intresserad än den andra.Hanna lade tillsammans med Eva-Lena,de har gjort detta förut,så de lade ett rejält.Lukas var superduktig på det här! Däremot så hade ju inte alla tre hundarna som Hanna/Helene hade med sig gått. Så lite nytt blev det ändå.Agnetha & Belle + Rico hade heller inga större problem. - Jo,Bella är ju lite vild & galen *S* så det tog en liten stund innan näsan åkte ner....Mariannes Bernertjejer: Humlan är ju sökhund...*Fniss* VARFÖR skulle hon helt plötsligt gå med näsan i BACKEN????? My var lite snabbare på det,kan jag då säga.Iris Lava tyckte även hon att det vart lite spännande! Även lilla Makea visade att hon hade näsa. Hon blev f.ö JÄTTETRÖTT  *L* & somnade i mattes knä.....

          Då alla gått,ja,då var vi ALLA trötta & vi begav oss hemåt.

Mat skulle förberedas lite osv. SEN var det dax för "Marias hyss".

  Sjukamp i lag för/med hund!  jättekul hade vi & vi gladdes & trackades åt rival-lagens fram/motgångar! -Så jädrans roligt! Jag tror ALLA vann! *Fniss*

Sedan var det mat & Mingel....Marianne informerade om söndagens aktivitet. SÖK.

Agnetha & Tes gav lite info om Rally-lydnadstävlingen som skulle avsluta helgens aktiviteter.Vi satt uppe & tjötade ett bra tag,men TRÖTT var man ....

               Upp tidigt söndag morgon,vårt matlag skulle fixa frukost.

Vi enades om att skippa att ta med fika ut,utan vi skulle istället åka hem för att intaga det målet.Vi kom iväg ngt tidigare idag,det var ju bra!

väl ute i skogen så pratade Marianne om själva sök-grenen,hur det är på tävling osv.Därefter så vallade vi av den ruta som hon redan snitslat upp,hon hade valt att enbart ha en sökruta med stig,det räckte så.Piwo fick visa hur en skallhund markerar & Humlan hur en rullhund markerar.

               Därefter fick alla hundar göra minst ett skick,det blev givetvis mkt varierande resultat! Men överlag så löste alla hundar detta suveränt! De har ju en otrolig näsa! Denna gren är lite "besvärligare" än spår,eftersom man är så beroende av att man alltid måste vara FLERA som tränar ihop. Men väldigt roligt är det. då alla var klara,då begav vi oss hemåt,några hade åkt innan för att förbereda maten. (HENKE!! Du behövdes!! ) Nej,det funkade faktiskt bra med de olika matlagen,även om det givetvis är MYCKET bättre att kocken är NÄRVARANDE....På morgonen,innan vi hoppade ut i skogen så hade de flesta redan packat & gjort i ordning sina saker så väldigt mycket tid tjänades på det!  Nu va det dax för Tes & Agnetha att visa oss Rally-lydnadstävlingsbanan (vilket låååångt ord *L* ). Den innehöll inte alltför avancerade övningar för då hade vi aldrig kommit hem igen! Men de skyltar som var,de var kluriga nog en del av dem, & orsakade vissa problem för en del *L*. Helt klart är det väldigt KUL!

                              - Även här vann alla!

Därefter var det vekligen dax. allt skulle städas & iordningställas....Men det blir snart gjort då man är en härligt hjälpsam gäng....DET är vi!

       Jag hoppas verkligen att allihop hade PRECIS lika roligt som mig!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards