Alla inlägg den 12 april 2008

Av Gittan - 12 april 2008 19:08

Torsdag:

Kurs på fm. Det gick mycket bra! Jag jobbade med dem som går Lkl 1 & vi körde igenom alla momenten.De fick ta några mom. åt gången utan att ge belöning osv. -Jo,klapp givetvis! Hundarna är nu i det läget att ett helt program skall genomföras utan massa "dravvel" *S*. Vad som är svårast just nu,det är väl att få förarna att slopa alla olika dk (dubbelkommando).

            Sven & Bodil slet med nybörjarna *L*. De är även de mkt duktiga & har utvecklats tll det bättre... - Så visst finns det hopp!

         Senare på em. så kom de & hämtade vår soffa,den ska in på omstoppning. Den de hade med sig,ja,DEN gick inte upp på övervåningen...Meningen var att vi skulle få låna en under tiden. Jag sa att det räcker med en bekväm fåtölj till B. Den kom de med dagen efter.

Ännu senare,ja,då åkte vi & hämtade sängramen vi beställt,så nu har vi en ny! Det blev en del skruvande givetvis...Den gamla ner & den nya upp.




                                        Soffa a' la 70-talet. *S*

Fredag:

         Idag komm Piwo hem! NU har han gått färdigt på gymnasiet!

                  Han kom invirvlande som en tornado! Helt loss!

Nu får Emme vara utan hund ett tag,sen kan hon ta upp Kaylee & börja jobba med henne.


Lördag:

                         Ja,då var det dax för Klickerkurs!

Jag hade varit nere på fred.kväll & förberett en del.Det underlättar ju om man har möjlighet till det. Åkte ner vid 8,mina vovvar skulle ju både rastas & aktiveras innan. kan säga att de var LERIGA sen.Deltagarna började komma &det blev några stycken.Vi började inne,jag hade en hel del att gå igenom & det tog lite tid.Eftersom det var både klicker,nostarget & tasstarget så vart det mkt på en gång *L*. Vi bröt av med fika då & då. När jag visat & instruerat på Strega,så fick de gå ut & börja med sina egna hundar. Jag passade då på att snabbt åka hem & skriva ut det info jag hade glömt ta med. (tur man bor nära ). Det varvades med jobb,fika,teori,varma mackor *S*. Kyligt vart det ute,men uppehåll iaf!

           Helt klart så insåg hundarna det roliga med det hela! De var på alerten kvickt! Några hade ju även redan börjat med detta lite smått innan.

 Det var ett stort spektra på åldrarna på deltagarna,den äldsta är faktiskt runt 80 år! - DET är väl himla kul! En go dam som går hos oss på to.fm med sin lilla Ronja.

                         Här är lite foto som togs.

                                   Klicker/target

Timmarna drog iväg,det märktes att både hundar & förare blev trötta *S*. Vi avslutade vid 14-tiden.Klart hundarna blir trötta: De får ju TÄNKA!!!

För förarnas del så är det väl svårast att lära sig VARA TYST !!!   *S*

Till alla er som var med: - TACK för en härligt rolig dag! Ni var jätteduktiga!

                          Då jag kom hem,då blev det vila..........

Har nu varit ute en låååång tur med vuffsen,så de är nöjda ett tag. Senare ikväll,då ska jag ta ut Bodils Softis-tjejer på en kvällskiss,för husse& matte är ute & slarvar. *L*

                                I morgon är det vallning.

DÅ hoppas jag på bättre väder,solen kom ju faktiskt fram här nu i kväll!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards