Alla inlägg den 14 april 2008

Av Gittan - 14 april 2008 21:21

21.21


Ur dikten VARNING av Jenny Joseph ( fri översättning)
************************************************

       När jag blir en gammal kvinna så ska jag bära lila
       Med en röd hatt som inte hör till,
       och som inte passar mig.
       Och jag ska använda min pension
       till konjak och sommarhandskar
                  Och till sidensandaler,
       och säga att vi inte har pengar till smör
       Jag ska sätta mig på trottoaren när jag blir trött
                och vräka i mig smakprover från affärer
                och trycka på larmklockor
       Och dra min käpp utmed offentliga gallerstaket
       Och ta igen allt för mina nyktra ungdomsdagar
***********************************************

                           RED HAT SOCIETY
                                      RHS
//
Startade:1998 i Tuscon,USA.
VAD: En rörelse bestående av flera fristående grupper av kvinnor över hela världen.Varje grupp (chapter) har en Queen,vanligtvis den som startat gruppen.
REGLER:Den enda som finns är klädkoden:lila klädsel och röd hatt för dem över 50 år,lavendelfärgad klädsel och rosa hatt för dem under 50 år.
VANLIGT: Att man träffas en gång i månadn och gör någonting ihop. någon gång om året kanske man träffar andra grupper eller deltar i konvent. I USA anordnas kryssningar och resor fö rödhattare.
FINNS: Över hela världen.
ANTAL: Runt 40 000 grupper.
HEMSIDA:www.redsociety.com
SVENSK GRUPP: Rhapsody i red.
QUEEN: Carina Wendt-Andersson
VICE QUEEN: Margareta Johanneson
MEDLEMMAR: Ca 25 stycken
PLATS: Göteborg 
                                                  
                  //
***********************************************
Artikeln finns i en veckotidning & jag blev så glad då jag läste den! Så GÖTT att det finns så här lite udda saker! Det är nästan så att jag skulle kunna bli medlem....*L*
Dessutom så finns ju gruppen här i Göteborg. Kollade adressen till hemsidan,men kom inte in,det var ju synd.

          F.ö så har dagen varit häcken full..*S*
Tog en lång promenix i morse runt "Blå spåret",en motionsslinga jag ofta gick förr om åren med Bamse. Nu på senare å så har jag enbart gått bitvis,dvs: GENAT...*S* Fick sällskap med Inger,hon har en mops & en york. Det gick snabbt att gå runt,vi snattrade hela tiden *S*. Sen hem,fika,plocka ned frusen kålpudding m.m,skulle ta vägen om svärföräldrarna efter sjukgymnasten hade jag tänkt.
             återkommer......ska va' social en stund....
               - Så,nu har jag varit social en stund...

           ETT LJUS ÄR TÄNT I FÖNSTRET FÖR ENGLA.
                             (m.fl)
Jädrans vad det var skönt med behandlingen idag,det är verkligen MIN stund på jorden då jag är där. - Sa det till Peter & då blev han väl lite glad förståss!
På väg därifrån så hoppade jag in på kondiset vid "Gårda Johan" för att köpa med ngt till kaffet. Ringde svärför. Inget svar....Men tänkte att då är svärfar hemma iaf,han svarar aldrig: " När jag kommer fram till telefonen,då slutar det ringa. "   - Det ÄR inte lätt att bli gammal.
Då jag skulle parkera på deras plats,då vart den upptagen. Svägerskans bil stod där. Kom alldeles lagom till kaffet! - Yes!!   De hade varit på OBS & handlat.
      Blev inte långvarig där,hem & in till affären för att handla lite. Väl hemma så blev det en kortis med jyxen & sen fika. B kom från jobbet sen vila lite. Anna ringde,hon hade varit iväg idag igen för att göra ryggm.prov igen...Läk. tror inte att hennes symtom beror på vare sig borrelian eller hjärninflammationen,så nu får vi väl se vad nästa bud blir då...
           Jag gick inte ner till agilityn i kväll,känner att jag inte orkar,värk både här & där. Sparar mig till i morgon istället *L* Ridhuset på fm,klubben på kvällen.
         Har beställt den nya boken om lydnadsträning/bruksträning  (Cecilia cöste/Canis) Den kommer inte ut förrän i maj,så det lär väl ta ett tag....Men den verkar bra,kändes som ett "måste". *L* Kostar skjortan givetvis,men det kan den nog vara värd,upptäckte att jag hade ett innestående presentkort som ff gällde där! - Bra,då fick jag åtmindstonde 60:- i rabatt....
***********************************************

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards