Alla inlägg den 4 april 2008

Av Gittan - 4 april 2008 00:02

Torsdag fm. ÄR bra att ha kurs! Vi har alltid bra väder *L*,idag sken till&med SOLEN!  Men planen är ju tyvärr bedrövlig,så vi gick upptill fotbollsplanen som var i ett betydligt bättre skick. Det är ff lite si & så med kontakten mellan förare & hund på många av dem som går.OM IGEN,förklarades att den måste finnas,annars blir det liksom inget av det hela.Det är den bistra sanningen *S*. - SKÄRPNING fok & fä...Det blev mkt övningar av just den kalibern då alltså,men ärligt så tycker jag att den för de flesta borde vara mkt bättre vid detta laget. Det talar jag givetvis om med..*L*. Sen har vi ju alla iofs olika mål med våra hundar & kursgående,men det mest grundläggande bör finnas där. Det GÖR det hos flera av dem givetvis! DET säger jag med GIVETVIS!

Sven tog hand om Lkl 1 idag,vi behöver "byta" ibland,vi har ju lite olika tips & infall på det mesta! Men andemeningen är att alla får lära sig SAMMA förståss,men vägen dit kan ju variera.Bodil hade jobbat natt,så hon fick lov att ligga hemma & tryna *S*. Efter drillningen så blev folket väldigt kaffetörstiga så vi vandrade tillbaka till fältet igen. Under tiden vi tränade så låg Strega här.....Det gäller att hålla sig inom vissa givna ramar här i livet!

                 

                       Där låg hon himla käckt & tittade på!

Vi pratade under fikat en del om vikten av att träna "Varsegod-övningar",vilket jag tycker stärker samarbetet mellan hund & förare,beroende på vad man gör förståss!  Kul hade vi iaf!  - Som vanligt!

     Vila,då jag kom hem,slut i både fötter & ben,men fred.fm..DÅ är det dax att åka till ortopedtekniker! Då ska jag inviga min Gps med....*S*

Badade Strega,vilket verkligen var behövligt! F*n va' sketen hon var! Inte hade det gjort saken bättre av att hon sprang som ett skållat troll på fältet/leran & lekte med Johnny,en stor labbepöjk....HAN hann inte med han *S*. Men kul hade de...Mindre kul hade jag då jag efter badet skulle resa mig från den ställning jag stått i...Bada hund i duschkabin är inte den mest ergonomiska arbetsställning som finns *S*. Men det löste sig...Fick rätat på min ståtliga lekamen *Fniss*det gnällde/knakade i varenda led tror jag. Men Strega blev ren & fin!

Anna & Oliver kom en stun,sen gick jag en sväng med jycken,fick tränat lite...Ska tävla på lördag...Får väl se hur DET går !!! Det blir som det blir!

    i onsdags var vi & köpte en ny sängram + sängbord,de får vi om ca en vecka.Är liiite skeptisk till det företag där vi köpt dem,men får väl hoppas det blir bra. Alltså är det snart dax att montera isär hela den furusäng vi nu har *stön*,den ska dessutom till syrran....Vilket osööööökt får mig att fundera på om det inte är just IDAG som systerdotter fyller år. *funderar*. Måste kolla det...Klockan har änna dragit iväg så det är dax att nanna köden!

**************************************************
********************************************

En liten lagom sväng i morse,det blv träning på några olika moment.Därefter var det dax at bege sig till ortopeden.Här skulle nu Gps:en testas *L*. Det var ju riktigt kul...HUR man nu kan tycka det...Men sån e ja'.....

Så smidigt det blev,jag behövde ju inte ens tänka! (-gör jag det i vanliga fall tro??? )  - Bara lyssna & kika emellanåt,för NYFIKEN är jag ju & DESSUTOM måste den andra trafiken kollas osv...*S*. Kom fram på beräknad tid enl. mackapären.Fick träffa en trevlig prick som fixade inlägg till kängorna,jag hade tagit med dem,för det är ju faktiskt i dem jag mest bor.Han påpekade då att de kanske inte skulle passa i skorna jag just köpt,men jag sa att då får jag väl köpa en större storlek då! Kändes mest rätt att få dem avpassade till min skogsklädsel *L*. Det tog inte lång stund,sen var det redan klart! Jag blev väldigt förvånad! sist jag var där (mkt,mkt, längesedan) då skulle man först prova ut,SEDAN skulle inläggen tillverkas & SEDAN,ett par veckor senare fick jag komma & hämta.....Men,men,det varju ett tag sedan & givetvis går tekniken framåt därmed!  Iom det,så hade jag inte tillräckligt med money med mig,så de skickar en faktura i stället.Så nu kan jag springa lika lätt & smidigt som ett graciöst rådjur i skogen...Hrmmmmff...

På återvägen,där jag programmerat in banken jag skulle till,så svängde jag av liiiite för tidigt,men jag fick en fin guidning gnm Skårs villakvarter på köpet! Mackapären lägger om rutten,så det blir rätt i slutänden ändå...

Jag tyckte nog att den inte valde närmaste vägen till banken,men jag ville ju testa.då jag var klar där så åkte jag till Selmatorget,skulle handla lite. Först tog jag med Strega en runda bland folk & fä,vi satte oss(mig) på en bänk & filosoferade lite. Hon bjäffsade till lite då det kom en boxer gåendes,men f.ö så vart hon tyst & kolugn.

Alltså är det här hemma som hon mestadels har sitt dåliga uppförande.

                   Väl hemma igen så blev det KAFFE...

Nu tänkte jag göra pannkakor,det var ett tag sedan. I morgon är det ju tävling,samlingen är inte förrän kl. 12.00,det är gött!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards