Direktlänk till inlägg 23 oktober 2007

- Sicken da'......

Av Gittan - 23 oktober 2007 14:30

20.50.        

                         

For till klubben i morse för att träna lite. Kallt som attan var det. Träningen gick väl sådär,hade så jävla ont i foten/benet så det var svårt att hålla koncentrationen OCH humöret.....Strega behöver ju nödvändigtvis inte få skit för mitt onda *L**
Hem,fika & fram med tel.katalogen för att ringa ortopeder....Ringde dit jag blivit remitterad & - visst,de hade fått den,men tid skulle jag få tidigast de första månaderna på NÄSTA ÅR....De andra jag ringde behövde remiss(hade liksom ingen lust att åka till VC igen & be henne skriva till samtliga...*stön* ) eller så tog den läk. inga nya patienter.....
Tiden gick & jag åkte till min sjukgymnast.Han föreslog en mottagning som jag inte ägnat en tanke: Läkarhuset vid Backaplan. - DIT åker jag...Men FÖRST skulle jag till svärföräldrarna & lämna lite kålpudding & SEN till banken. TID tog det på banken....Vid 13-tiden anlände jag iaf ill läkeriet & fick vänta i 50 min. innan jag fick träffa läkare. SÅ KORT TID!!!!!!!!
- Visst skulle jag få en cortisonspruta..Men VAR skulle han sätta den? Jag hade ju ont överallt..*L*
Vi enades om att sätta den mitt i det ONDA....Han sa att det gör ont som F*N....Alltså mitt i hälsporren,igenom hela hälen & det garvade skinnet *S*
- Det kan inte bli värre just nu, tyckte jag.
        Därefter kom en överraskning:
Jag fick själv åka till ett apotek för att inhandla cortisonvätskan..*S* Har jag aldrig varit med om förut.
Läk. skickade ett E-recept & jag åkte till Selmatorget,Wieselgrensplatsen var stängt givetvis....DÄR är det ALLTID mkt folk...Det var det....
Det tog mao sin lilla tid innan jag var färdig där. Strega låg tålmodigt i bilen *L* hon hade ju liksom inget val...Korta kissepauser vid stopp.
            Tillbaka till läkaren.
Han frågade igen om han verkligen skulle sätta injektionen mitt i ....- visst,gör det.
                     TA BORT DET ONDA *L*
- Ok,sa han & jag skulle ligga på magen på britsen..- Är du beredd?     Nu sätter jag den.....
Det gjorde ont,jävligt ont....Men värre har jag varit med om,så så farligt var det inte trots allt !
Läk. såg lite skumt på mig *S*. Jag förklarade att jag var väldigt van vid "onda sprutor", så jag skulle nog överleva..*S*
ÄNTLIGEN hem,kom innanför dörren 15.40....Trött,hungrig,ontig   & KAFFETÖRSTIG....
                    Benny hade fikat klart.
Det blev mao ingen kurs för min del idag,ska hållas i stillhet i några timmar iaf...Ringde Agnetha & bad henne ta tag i kursen,så det blev säkert jättebra! .I morgon känner jag nog effekten av cortisonet. Just nu gör det förbaskat ont,men det är mest runtom,där all annan överbelastning lagt sig.      Nu ska jag stappla ut en mkt kort sväng med jycken.

                   - Så, nu har jag gnytt färdigt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards