Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Gittan - 9 oktober 2007 23:04

I morse for vi ner till klubben..- som omväxling *S*,Bodil & jag. Pernilla dök upp hon med.

Började med en platsliggning för Strega direkt,här blev det inget lek & bus *S*.Hon låg bra,trots att Soffi & Maja sprang runt,ställande & andra moment gick bra det med,var himla nöjd. Maria & Nova kom förbi en sväng. Hem,fika & iväg till sjukgymnasten.På hemvägen tog jag vägen om Hornbach,skulle köpa hundkex. De sålde ut en hel del grejer......Mao så köpte jag mer än jag skulle ha ! Dessutom,det som jag SKULLE ha,kexen,de glömde jag att väga....Alltså fick jag betala & ranta in i affären igen.

I kassan stod en tjej,hon frågade om inte jag höll på med hundar.

- jovisst,det gör jag ju. Då visade det sig vara "Maggans" dotter *S*,en som gått på klubben i många år. Hem,plantera det jag köpt & pyssa till det i krukor med olika föremål,det blev fint!

Middag,vila & ner till klubben*L*.Vägen om posten först,varorna från "Jami" hade kommit !  Hade bestämt med Carina att vi skulle köra lite träning ihop. Tierra & Strega är ju liksom vana att raca runt då de träffas,men det får de vänjas av med nu......Linda var där & hade redan fixat fikat - TACK!!

( det är ju iofs inget ovanligt) MEN just idag kändes det extra tacksamt.

Vi lade hundarna för platsliggning,HUR länge tror ni Strega låg då???? Givetvis flängde Tierra iväg på lekinviten....*grrrr* Det blev en MYCKET KORT lek......Sedan låg de bra.Vi körde igenom alla momenten på varandra. De där två filurerna (Strega & Tierra) är båda så förbenat "tittiga" & nyfikna *S*,men det gick väl ganska hyfsat ändå.

Sedan började kursdeltagarna att drälla in *S*. - F*n,störa så...*S*.

        Vi tränade som vanligt,dvs: MEST krut på de moment hunden är ngt sämre på.Alla är så jädra duktiga! Efter det en vrålsnabb fika & ut på plan igen för 1:an med Strega.....

Precis i slutet på "min" kurs,så såg jag en trevlig bekant på planen! Det var Johan med Häxa,SÅÅÅ kul att träffa dem! Senare,då jag tränade Strega,då såg jag ytterligare en bekant på planen *S* ! Kompisen & f.d ord. i ABHK. Då blev det till att kramas IGEN! Vi satt & pratade en bra stund,jättekul!

     - Visst är det lite underligt att möta 3 st på en& samma dag så???

Då jag kom hem,efter 4 timmar på fältet var/är jag rejält trött.Öppnade paketet & kollade igenom så att det jag beställt var med & DET var det.

                          I morgon blir det nog ganska lugnt.....

                  Ut med Bodil på morgonen & föredrag på kvällen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards