Alla inlägg den 28 oktober 2007

Av Gittan - 28 oktober 2007 19:02

                                              - Hm...

                 Debuttävling för lilla Frk virrhöna idag på Tjörns bhk.

                           Upp tidigt som f*n,MÖRKT ute ju....

Skulle möta Carina i Kungälv för jag har faktiskt aldrig tävlat på Tjörn,jag som trott att jag besökt alla i närheten under åren. *S* Vi kom upp i god tid, så hundar skulle rastas & fika skulle drickas.Träffade ett flertal vänner där,konstigt va! Det drog ihop sig till lottdragning,jag fick nr 7 & Carina nr 9.Alltså hamnade vi i samma platsliggningsgrupp.Då det blev vår tur så intog vi vår plats & vi skulle lämna hundarna. Till n början så låg Strega lugnt & fint...Sedan kom det några "Bjäbb" & ngt till....Sen var det ngt gott som luktade på marken,men hon låg alltjämnt.En liten vridning,lite mer "Bjäbb" & sen satte hon sig upp Men hon var iaf kvar.Då det endast var några sekuner kvar,ja,då reser sig Tierra & vandrar fram en bit & lägge sig igen *suck* De tyckte väl att vi var för långt bortiväck *L*

På utvägen var det tandvising,domaren sa att om hon bara hållit käften så hade det blivit en 5: iaf,MEN,nu gjorde hon ju inte det.En fiiiin nolla på platsen mao! Tanvisningen 9,5. - Nåväl,gott såpass lång.....

           På Linförigheten slarvade hon ngt så kopiöst,men var ändå hela tiden med på vart jag gick & när jag stannade. MYCKET dofter var det! Hon har börjat skalla,de är inte käckt....många poäng kan komma att ryka på det framöver,alltså skall det tränas bort.En 5:a fick hon,hann jag se.- Ok.

På läggande under gång så gjorde hon ett fin-fint stående ! *S* Bjäbbade även där....Inkallninen mkt bra,slarvigt avslut.Poäng 9. Ställandet 8,jag gjorde mkt medvetet ett dk med handen.Betyg 8. Apporteringen blev en 10-poängare iaf *tummenupp* ! Hoppet betalades med 8,5,skall...igen...Helhet 6,5. Summasummarum 114 poäng & en hedrande 14.e-placering *S* Carina & Tierra kom på 13:e.

        Här är bara träning som krävs & ingenting kan hittas i "Bortförklaringspärmen " *L*. Hon kommer att bli jätteduktig framöver,bara de små grå börjar samarbeta & hon blir van vid att det faktiskt finns FLERA människor på appellplanerna....

      Jag är nöjd över hennes prestation,det är ju alltid vanskligt att starta upp en ny vovve!

                           Nu blir det inget mer förrän nästa år.

**************************************************
********************************************

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards