Direktlänk till inlägg 24 september 2007

" Upp till kamp emot kvalen..."

Av Gittan - 24 september 2007 22:09

                       - wow,vad Birros klasskamp-film-serie har varit bra!

Jag var där,jag var med: 70-talets vänster-rörelse i Göteborg var suverän !

ALLT hände.....Demonstrationer,palestinasjalar *L*,Tältprojektet,Nationalteatern,Kungstorgsockupa
tionen,Stoppa operan,Hagahuset (där jag hade "dubbla roller" )"Hängmattan i Majorna

 - You name it...Köpa jeans på "Mercury-bolaget" (morsan fick dåndimpen *S* )Näbbstövlar  - Det var en gooo tid! Politiken var väl inte det som var viktigast,utan det var hela grejen, kompisar & annat - En sorts livsstil helt enkelt. - Ja,ja,nog om det,även jag,tillsammans med de flesta andra blev sedemera vanliga Svenssons *S*

Det där med dubbla roller....Jo,jag jobbade på den tiden extra på helgerna,som hundskötare . - På det vaktbolag som då levererade vakthundar till Hagahuset under ockupationen *S*. Trots min ringa ålder, hrmm, så har jag hunnit med en hel del *S*. Tidig start sas.....

                En mycket bra & sevärd tv-serie har det iaf varit!

Idag har jag återigen varit & tagit ett härligt Infra-bastu-bad.Det är himla skönt! Efter det så tog jag en sväng till Kungälv för att strosa i affärerna lite.En kopp kaffe med en go toscakaka till blev det med. Köpte en träklocka till Oliver,han håller på att lära sig klockan *L*.Det är inte så lätt med den riktiga,siffrorna är ju så små. Inhandlade även jättefina tallrikar med skaldjursmotiv på Duka. (rea).

Åkte senare ner till klubben,det har varit agility. Strega fick jogga runt lite här & där. Piwo åkte till Forshaga igår igen.

Häromdan på klubben så kikade vi lite på det här med "Rally-lydnad". Therese hade gjort en väldig bra power-point-presentation.Meningen var att hon & Agneta skulle kolla på detta. Jag frågade lite försynt om jag fick va' med. *L* Till våren startar vi upp med denna nya gren på klubben! Therese lade upp 3 st. småbanor som vi testade på.

                          - Jag lovar: DET HÄR BLIR KUL!!

Det innehåller allt utom skyddet *S*. Helt enkelt är det inte heller....En jädrans massa att hålla reda på !

Helgen fullsmockad...Jag ut på fredag med ett gäng från "Vovve",lördag morgon vallning,på kvällen ska Benny ut med jobbet & Patrik & Nova sover kanske här,för "tanterna" ska ut på stan....Benny ska hämtas + tjejerna då.På söndag har jag kurs....*pust*. Blev hembjudna till kompisar på lördagen,de har köpt en liten gård någonstans som tydligen ff är hemligt *L*. - Jädrans synd att vi inte kunde hinna med det med....

I går pysslade jag lite med trädgården,den börjar ju förbereda sig för vintersömnen nu *L*. Fick riktigt fint på framsidan.

I morgon är det dags för sjukgymnasten samt kurs senare på kvällen.


 
 
Linda

Linda

25 september 2007 06:40

Jag är såååå taggad på rallylydnad...det skall bli skit kul att testa något nytt,så idag betalat jag in pengarna på kassaservice.DU FÖRSYNT!!!! *ASG*...ses ikväll!Kram!

http://lindaocarmen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Ovido - Quiz & Flashcards