Alla inlägg den 30 september 2007

Av Gittan - 30 september 2007 19:25

                                           Uppe med tuppen!

Jag vill alltid ha GOD tid på mig innan jag ska iväg.GP ska läsas,kaffet ska avnjutas....Ryggsäcken packas (vädret ngt ostadigt på morgonen) Tog regnstället på,DET var ju tur. *S*. Kollade att jag inte glömt ngt & sen åkte jag ner till klubben,detta eftersom jag brukar utgå från "Sibylla". Det är ett lätt ställe för de fleta okända att hitta.

5 st. var anmälda,en hoppade av & ytterligare en kom inte.....Samma som förra gången....Varför anmäla sig,betala & sen inte höra av sig??? Jag blir onekligen lite irriterad över sådana människor.Ringde de nr jag hade,men det var tydligen fel...eller nåt....Vi kom iväg ngt sent pga av detta....

  Började som jag brukar: uppbundna hundar ( för att kolla läget lite *L* ) Presentation av oss själva & en liten genomgång om hur jag tänkt mig kommande timmar.

Lade därefter ett litet "Provapåspår",det fick släppa på hundarna & intresset var det def. inget fel på ! Stundtals öste regnet ner & emellanåt var det uppehåll en stund. En av deltagarna ville hellre testa personspår,då gjorde vi det. Et kort förarspår med lite korv här & där *L*. Hunden: Maja,en gammal dam i sin bästa ålder *L*, tyckte att det var helt ok att det växte KORV i skogen!

De andra 2 fick lägga varsitt längre blodspår. Vi varvade aktivitet med mellansnack,det finns sååå mkt att prata om ju! Då de gått sina längre spår så förflyttade vi oss en bit,dels för att byta terräng & dels för att de skulle slippa den mkt branta skogen. *S*. Nu blev ett ett ännu längre spår för var & en,& det fick längre liggetid. Timmarna hade skevat iväg (som vanligt) & när de gått sina spår så tog vi mera snack & avslutade,då var kl. 14.45 ca.Vi återsamlades vid Sibylla & var & en åkte hem till sig. Jag gick in på klubben för at lasta in alla mina prylar i bilen igen SEN åkte jag hem. -OJ,vad trött jag vart! Fika & sen ryggläge en timma,därefter blev det middag.

      Dagen var himla trevlig & det var goa människor som deltog!

Nu har jag bara resten kvar: Att plocka iordning på alla blöta/blodiga blodflaskor,rådjursben,kassar m.m *Pust*

Hundarna,som hållt sig lugna & sovit böjar tala om att de nog vill ta en lien sväng! - DEN blir liten den...*L*

         Piwo åker iväg i morgon igen med Emelie.

Ovido - Quiz & Flashcards