Alla inlägg den 25 augusti 2007

Av Gittan - 25 augusti 2007 17:27


Torsdag:

Hade bestämt mig för att ta en sväng nere i civilisationen *L* Dvs: Kärra.MessadeLillemor,men hon hade redan varit ute. Precis då jag skulle åka,då ringde Maria.Hon ade fber & vrålont i halsen...-Kunde jag kanske passa Nova en stund tills Patrik kom hem från jobbet? Det passade ju alldeles utmärkt,eftersom jag ändå skulle ner,snacka om slumpen...Hem till dem,på med lite kläder på Nova & sen gick vi. Kom på att jag kunde ju ringa Gun för att höra om hon kanske var i stallet. - Det var hon! Ok,då ångar jag dit....Mötte givetvis känningar på vägen *L* Marika & Rasmus bl.a,det var ett tag sedan.Väl framme vid stallet ,så somnade lilla frk några minuter. Strega hade fullt sjå med att hålla koll på hästar,höns,katter & ryttare! Hon får fronta en hel del på egen tass nu då Piwo inte är hemma *L*. DET är bra!

Efter lite fika & allmänt tjöt så började jag gå hemåt,tog slingan hem & där mötte jag Elin & Kevin. *S* ÖVERALLT är det folk man känner....*L*

       Patrik hade kommit hem & Nova vaknade till & fick lite gröt,så var hon nöjd & belåten. Vi hade iaf varit ute i över 2 timmar,Strega var änna trött hon med.


Kurs-start i skolans bamba,mkt trevligt! Det var en hel del nya medlemmar,då är det extra kul givetvis.Emelei & Ann kom dit *L* Alltså var Piwo hemma. Jag pratade en stund med henne & hon sa att allt fungerade jättebra,det är gött att höra! - Gissa om det blev ett jädrans hallå på honom då jag kom hem...*L*.Tog ut jyxen en liten sväng med en gång,ville ju gärna ut med honom.

Fredag: Ut med Bodil på morgonen,det blev en rejäl sväng,varmt vart det.

Klippte gräsmattan & hyfsade till det både här & där i trädgården.

Då Benny kom hem,då skulle vi lite senare åka & köpa material till ny trappa ner till nedre delen av tomten. Vi har slipers nu & de blir så jädrans hala då de blir våta.....Men först skulle vi invänta Carina,som skulle komma & hämta klänningarna. Medan vi väntade på henne, ja,då kom det annat oväntat besök! Det var Bengt & Jarda. Jarda är på besök i Sverige,han är en av våra tidiga bekanta från det forna Tjeckoslovakien,numera Tjeckien.Det var verkligen kul att träffa honom igen det var ca 17 år sedan.......*S*. Carina kom, & så småningom åkte de andra. Då insåg vi att det var alldeles för sent för att köpa virke.....Dessutom skulle vi till OBS för att köpa räkor & lite annat som vi planerat inför kvällen. VRÅLHUNGRIGA var vi *S*. Väl hemma igen så blev det snabba ryck.....OJ,å gott det var! Vi satt ute ganska länge trots  blåsten. Ut en natt-kissmed vuffsen & sen i säng.

Lördag:

Ner till klubben,vi var några som skulle samlas för att fixa lite mer med diverse olika ting.Mera nät längs staketet & lite rabattfix,det blev så bra så!

Var där i ca 3 timmar,Anna & grabbarna kom förbi en stund.

        Vi åkte sen iväg & inhandlade virket som vi skulle fixat igår....

Emelie ringde & frågade hur tidigt hon fick hämta Piwo i morgon*L* När som helst, sa jag,för det spelar inte så stor roll då de ändå ska åka sas. vid 9-10tiden kommer de. Därfter blir det skogen med Strega,ska spåra ihop med Linda.

Det blev en lååååång dagbok*S* NU är det fikatime!

Här har vi Jarda,Bengt & Benny!

20.00.      Nu har jag installerat en webbkamera! *S*

Nu ska jag lära mig lite om den med.Har haft den på & lyckades fånga mig själv,faktiskt,men dock inget ljud.

Vet inte riktig HUR den eg. ska användas 'Fnittrar* men det kanske ngn av er vet?  - Tipsa då, tack!!

Då gäller det bara att få till det med headsetet med...*funderar*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards