Direktlänk till inlägg 23 maj 2007

Ingen vallning idag.

Av Gittan - 23 maj 2007 21:29

Jag tog hundarna en lååååång sväng nere i "civilisationen i morse. *L*

Strega fick ha på sig Antiskallet.....Parkerade vid klubben & började vandra.Vi hade tur,för det var en hel del hundar som vi mötte.Strega nöjde sig med att morr-gläfsa,till en början.Vid alla tillfällen då hon/de, valde att söka kontakt/komma till mig,då blev det belöning.

Stannade till utanför Patrik & Maria& Nova,kollade in deras nya staket.Slog en signal,trodde Maria var ute & gick,för det såg så stilla ut inifrån.Det var hon inte,hon låg & slappade lite bara.Jag sa att det kunde hon fortsätta med *S*.Gick då vidare,mötte ännu fler hundar & för var gång blev det mkt bättre.Så småningom hamnade jag där P/M har köpt sitt radhus,alltså ringde jag Maria igen..*L* Talade om att det såg jättefint ut.Vände tillbaka en bit,för jag hade tidigare gått förbi ett hus där en bekant bor,tänkte att det var ju synd att inte kolla om hon var hemma då.Nu var det ingen hemma,men jag gjorde ett tappert försök iaf!

Så småningom efter ca 1,5 timma,så var jag tillbaka till bilen.Åkte ner till affären för att handla.Mötte Anna & Rasmus,de hade varit & lämna Oliver på dagis.Hem,fika & sen skulle jag göra lite nytta i trädgården.Fram med trimmern...Trassel på trådarna....Tog ett tag att få ordning på det..Trimmade en bit,sen tog givetvis tådhel***et slut....Ok,då klipper jag gräset istället,fram med åbäket...-Startar den???? -Ne,ne...In med den igen & fram med kantklipparen dådå....Handkraft är aldrig fel......DEN funkar iaf!Klippte rent runt syrenplantorna & halshögg en mängd Maskrosor!

Kände att kroppen började säga ifrån,så för en gång skull la jag av relativt tidigt.Fikade,ringde svärmor,svarade på en jädrans jobbig enkät...MILJONER kryssrutor *S*.

In,hade en del tvätt som behövdes tas omhand.Benny ringde,de var på väg hem.Jag fixade matsäck till honom & Helene.

Återkommer.....Brb!

22.50

17.00 skulle vallningen starta....Jag skulle inte med,Piwo är ff ngt halt vä. bak,så han får ta det lugnt.Läkningen efter kastreringen är nu helt ok,det är ju bra.

16.30 var Benny hemma,16.45 kom Helene....Hon hade messat Lotta att de skulle bli sena. Båda två var sk*t-trötta.....Benny bytte bara kläder & Helene tog en cigg & sen åkte de.De pratade lite lätt om att kanske skippa träningen.....Men bestämde sig trots allt för att åka.*L*.

De var tillbaka 21.30.REJÄLT TRÖTTA....DET kan jag förstå.Det hade gått hyfsat bra,Benny hade haft lite problem med att få Strega att ligga kvar i vissa lägen *L*.Nu ha vi precis fikat & John Blund väntar.......

 
 
Nilla

Nilla

24 maj 2007 06:04

Det är ett 30 liters....Det är sååå fiint så..Nästa helg ska jag spåra med några från spårkursen, vem är markägare, så att jag kan ringa & fråga (Du får gärna vara med om du vill) KRAM

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Lillemor

Lillemor

24 maj 2007 18:05

Hejsan, svejsan igen!!
Här har du min el. Iota´s blogg ;-). Om du vill kan du länka till den.
http://blogg.passagen.se/lillis67

Kram Lillis

http://blogg.passagen.se/lillis67

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards