Alla inlägg den 13 maj 2007

Av Gittan - 13 maj 2007 11:50

I går var det dags för Piwo att bli av med sina kulor......

Pernilla åkte med som sällskap,alltid trevligt att tjöta med någon.Vi åkte i MYCKET god tid *S*. - Jag räknar alltid med att köra fel......MEN,det gjorde vi inte,alltså var vi framme i Alingsås en hel timma innan*L*.Vi tog ut jyckarna & gick en sväng,Strega var &  med.Så tillbaka till mottagningen & det var dags att lämna honom. Det var en mkt trevlig veterinär,jag tyckte om honom.Piwo fick först en insomningsspruta & blev trött tämligen fort. Därefter fick han en till.Vi tog bilen & for iväg för att fika,det blev vid ICA-Maxi,alldeles vid strandkanten. Riktigt mysigt var det! Varsin bakelse satte vi i oss utan några som helst besvär! Vid 5-tiden var det dags att åka tillbaka för att hämta vovven.Han ar ganska groggy kan jag säga *S*. Allt hade gått bra & det är endast ett fåtal stygn.De yttre ska jag själv ta bort om en vecka & de andra försvinner av sig själv. - Smidigt.Jag bad att han skulle skriva i stamtavlan på för där avsedd plats att båda kulorna varit på plats innan borttagning,det gjorde han givetvis,fick även ett recept på antibiotika som jag hämtar ut i morgon.Jag betalade & tackade så mycket & han baxade ut Piwo i bilen. En lealös hund VÄGER.....Han sov så gött i baksätet sååå....Väl hemma igen så hämtade Nilla några värktabletter inne hos sig,jag var inte rikigt säker på att jag hade just den typen hemma.En halv till kvällen skulle han förmodligen behöva ha.

Hem & baxa in honom i det provisoriska köket,Strega var MYCKET skeptisk !!! Hon tyckte att han luktade & betedde sig väldigt skumt !Sedan sov han LÄNGE...inte förrän vid 21-tiden ville han ha lite vatten,bena var ff väldigt "mjuka" *L*.Vet. tyckte att det skulle nog räcka med ett par fillingar på honom,men jag var lite tveksam med tanke på natten. Hade precis tänkt åka till blå stjärnan för att köpa en,då kom jag att tänka på Sindby - Han har säkert. - Det hade han,alltså gick Strega & jag en promenad dit för att låna den.Den fick han ha på natten,säkrast så....

         I morse fick han i sig lite korv & då blev han nog lite sugen trots allt,för maten åkte med den med.....+ en halv Panodil.Han kom stapplandes ut i köket,ville gå ut & kissa. Jag tog på mig & så tog vi en liten minisväng ut.Nu har jag varit nere & handlat & det blev ett grisöra med...*L*. Fullt med aktivitet på fältet! Det är ju avslutning idag,det är väl första gången på många,måna år som jag inte är där! Inte heller Carina är med,hon är & vallar. Men de löser nog allt ändå....Har ju liksom ingen lust att lämna en nyopererad hund hemma hos Benny som sliter med att få köket klart....

Elektrikern var här igår,så nu är den biten klar. Taket är målat & golvet kommer nog på idag. i morgon kommer köket.....Det skulle kommit i fredags. - Ikea i ett nötskal eller....???????

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards