Alla inlägg den 24 maj 2007

Av Gittan - 24 maj 2007 23:25

23.30.                     Afton!


Tillbaka efter ett par timmars hundtjöt...*L*

Timmarna flyger iväg då man har kul! På schemat stod:" Klickerintroduktion".

Som vanligt drog jag ut på tiden *S*,det blir ju lätt så,ÄNDÅ hann jag inte med allt jag tänkt.Men det var nog ok ändå.Piwo & Strega är bra att ha med som demodoggar,dels blir det hela avspänt redan från start sas....

En av de praktiska övningarna brukar ju bli att man väljer ut ett "offer",som får agera hund..*S*.Det blev idag en trevlig kille som fick ställa sig på utsidan, medans vi andra tänkte ut vad han skulle göra.Därefter fick han komma in & jag började klicka för RÄTT beteende.....Detta är en rolig övning som ofta lockar till skratt.Han var på väg att ge upp flera gånger,MEN,det fick han inte...- som jag sa: Är det NÅGON som ska ge upp,ja,då är det jag! (MEN,det gör jag inte..*L* ) Resultatet blev som vi bestämt & han fick en stooor kram i belöning! Senare fick de bilda par & klicka varandra. Efter detta,ja,då inser de flesta, att hundarna får verkligen TÄNKA innan de kommer fram till rätt beteende....- Det är liksom inte bara att skaffa sig en klicker & tuta & köra....

Då jag kom hem,då var strömmen inkopplad i de nya maskinerna! (Elektrikern kom just då jag åkte.)

Vatten blir förmodligen inkopplat i morgon,så nu kan jag snart börja flytta in i köket.Här gäller att läsa bruksanvisningar,så jag lär mig alla finesser *skoj*

Piwo är ff ganska besvärad i sitt bakben,det märks. Helene får nog komma & sätta några nålar....Inte bara på honom...Även jag har ont....Så här har hon att göra! *S*

Nä,nu ropar John Blund......*Gäsp*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards