Direktlänk till inlägg 15 maj 2007

En spårtur i skogen

Av Gittan - 15 maj 2007 12:39

I morse tog jag jyxen med för att spåra. Lade först ett "Kommaigångspår" till Strega.Enbart några föremål + godis.Därefter lade jag ett ngt längre med fler föremål där jag hade korv UNDER föremålen. Hon har attan så svårt att markera....Kan ju säga att inte blev det enklare då en kattf*n gick mitt i spåret *S*.Jag såg den då jag satt vid bilen & fikade,en STOOOR långhårig vacker kattf*n....Han blev väl lockad av korvdoften.

Efter att ha fått henne lugn (raggen på ände..svansen rätt upp i vädret & mkt morr *L* )så fick jag henne att jobba vidare ändå.Vid varje föremål så fick hon lyfta upp innan det blev belöning,det fixade hon till slut ganska bra. - Tack,Carina för tipset! Slutet bestod av en liten burk med korv som vi båda mumsade i oss....Till Piwo hade jag lagt ett enkelt, men ganska långt spår ,i varierad terräng.Han hade inga som helst problem med det inte! Enkelt lade jag, för att inte fresta på honom nu eft. op.Han blev ganska trött av denna aktivitet,så det var alldeles lagom.

Hem,tankade gräsätaren,hade tänkt klippa... - DET hade inte gräsätaren tänkt....Han ville inte starta den jäkeln....Sven kom förbi en sväng,så då blev det fika givetvis *S*. Strega råkade i sin glädje,då hon skulle hälsa på honom,välta ett mindre bord som står på altanen. - Nu ser jag inte röken av henne på ett bra tag..*S* Hon är otroligt känslig för hastiga ljud,händelser osv. *L*.

           Dags att åka & handla.

 
 
Nilla

Nilla

15 maj 2007 22:38

Tihi, ja jag kan tänka mig att hon fick fart undan....

Ja se dessa gräsätare, hjälpte det inte ens om du sparkade på den ???

Kram vi höres.....

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards