Alla inlägg den 27 juli 2008

Av Gittan - 27 juli 2008 20:20

Igår var vi på MAMA MIA på Scandinavium. En jättebra föreställning var det!Mycke folk va' det med....Häftig historia de fått ihop & skickligt inlagt med deras fina låtar.Jag vart impad då det var övergångar från prat till sång,allt flöt ihop så himla fint. Mitt i ett samtal så startade just "den" låten som passade in just där,rätt som det var så blev det prat igen & därefter fortsatt sång.Det var en härlig rytm i det hela + att det bjöds på goa skratt.Under pausen så köpte jag mig ett par shorts,där det rakt över häcken står: MAMA MIA! Och det är ju upp till var & en att tolka då...*L*

När föreställningen var slut,så tog vi bilen till Olskroken,hade siktet inställt på "Halta Lotta". Långparkering mao *S*.Restaurangen var knökad med Iron Maiden- fans.....Hööööög stämmning  givetvis! Men vi visste ju att de så småningom skulle dra vidare till konserten så det kändes lugnt *L*. Tvivlar iofs på att alla kom in på arenan....Törstiga var de....Vi med ! Efter ett par öl så beställde vi käk & ironfolket hade gått. Jag beställde Vitlöksfrästa scampi med ris,väldigt gott var det.Så småningom gick vi redbergsvägen ner,hade tänkt oss på "Lilla restaurangen"& en öl där innan hemfärd. Där träffade jag en f.d jobbarkompis,henne hade jag inte mött på minst 15 år tror jag! Vi fick ju lite att tjöta om sas.....*S* Därefter taxi hem & avrundade på altanen. Hundarna blev väldigt glada då vi kom,Piwo & Strega var i hundgården & Polly låg inne. Helene hade varit gölli' & gett dem mat samt släppt ut dem en stund. - Tack för hjälpen Helene!!

 söndag:

Ut med vuffsen,åkte ner till klubben. B. målade.....Därefter hem & fika & sedan åkte vi för att hämta B.bil Hundana är ganska lugna i värmen,speciellt Polly,hon ligger gärna inne för det är svalast.Men så fort vi tar en sväng då vaknar de till liv ordentligt igen! Tänkte jag skulle va' snäll & tappa upp en badpool till dem....- Tror ni NÅGON av dem går i då???

De ser ut som om jag ska dränka dem då de närmar sig....*Muttrar* Men i dyiga pölar,ja,DÄR går det minsann bra att vältra sig.

          Nu har jag precis varit ute en lagom lång sväng med dem så de fått springa av sig lite så de är nöjda en stund nu.

           Blev akut sugen på nybakat bröd,alltså ska jag baka det nu!

Ovido - Quiz & Flashcards