Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Gittan - 17 juli 2008 15:59

krokigt ska bli!

Nova lärde sig klicka idag *L*

Ner till klubben i morse,träna + se efter Nova en stund.Lillemor & Linda var där med. Nova blev intresserad av klickern jag hade så hon fick en egen.Liite stor för handen kanske,men visst lärde hon sig klicka!

L & L tränade rally-lydnad & jag tränade lite av varje.Upptäckte i morse att Piwo hade en lång reva på lårkanten,han måste ha skurit sig på ngt riktigt vasst för det var alldeles jämnt & fint snittet....Har inte sett att han på ngt vis markerat,så det har väl inte gjort speciellt ont då. Tvättade rent & på med skyddspuder.

Medan vi tränade så lullade nova runt & pysslade med lite av varje....Tömde ut vattenskålarna & fyllde dem med grus i stället osv.Då P & M kom tillbaka så åkte jag till affären,skulle köpa mjöl & jäst. Hittade ett recept på bröd som lät sååå gött!   

                                   " Timjan & tomatbröd".

         Degen jäst i 1,5 timma.Ytterligare en timmes jäsning återstod.

Brödet blev klart alldeles lagom tills B kom från jobbet & jag lovar. Det blev GOTT!


                                   Alldeles nybakt & smör på det......

Tog en sväng bort till Sindby's,hade med mig en bit bröd,tyvärr så var de inte hemma.Men de kommer ju snart så jag lämnade påsen där,Polly vaktade huset....Det är bra med hund som talar om!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards