Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Gittan - 11 juli 2008 13:09

- Ja,nuförtiden spenderas inte så mkt tid vid datorn. Därför blir inte bloggen uppdaterad var dag,men jag kommer att hoppa in då & då.

               Huset målas,hundar tränas,ogräset växer *L*

                  Ett fint foto på Piwo som Pernilla tagit.

21.20.          Tillbaka efter att tävlat i lydnad på Tjörn.

- Attans så bra hon gick.....MEN platsen kändes som en katastrof....

Då vi kom fram så rastade jag hundarna,gick in & anmälde & köpte fika. Tog sedan ut Strega igen för att lulla runt lite,som jag brukar. Rätt som det är så börjar hon skälla som en j***a bannhunn....Kikade mig omkring,såg väl inget speciellt...- jovisst,en man som höll på att träna med sin Schäfer,men såna har hon ju liksom sett förr.Jag fick alltså inte tyst på henne.....Inte gjorde det saken bättre att Piwo svarade från bilen heller direkt. *muttrade*.Hur jag än försökte,så fortsatte hon att skälla,jag band upp henne,köpte mer fika,hon skällde ff. Då trodde jag att det var på den demolerade bilen som stod alldeles jämte henne....Alltså gick vi nära,nära den. Men nejdå,DEN var det inte *mattefundersamsamtliteirriterad*.

                             - DÅ SÅG JAG VAD DET VAR!!

                  Vindkraftverket.....vingarna som snurrade.....

Så länge hon inte såg det,då var hon helt ok,alltså tränade jag där hon inte såg det. Toppen var ju att det var just DEN appellplanen som låg närmast som skulle användas....Funderade ärligt på om jag skulle strunta i det hela & åka hem.- MEN,så f*n heller,SÅ lätt ska vi inte göra det för oss *S*.

Jag hade dragit nr 10 av 10 startande & fick en fin ytterplats mao!

Första omgången plats,då började det skjutas...& sen höll det på....

- Tyvärr,för två st. ekipage bröt iomd.Synd Då det blev vår tur  & vi blev anvisade vår plats så syntes vingarna inte helt & hållet *pustadeutlite*. Koppla loss,lägg & lämna....Det tog faktiskt en bra stund innan hon upptäckte vingjä***rna *L* & skällde....& skällde....& skällde,kröp fram ngt lite. Jag låtsades som ingenting,men fick givetvis ngt i halsen vilket gjorde att jag blev i AKUT behov av att harkla mig - Ganska tydligt....2 ggr....Men hon LÅG i alla fall kvar.Eftersom domaren,då han kollade tänderna,inte sa ngt om platsliggningen så förutsatte jag att det blivit en 5 iaf. Därmed bestämde jag mig för att SEN skulle vi ge järnet! 15 poäng är ju ingen omöjlighet att hämta tillbaka. Så jag satt & funderade lite över en köpp hur jag skulle lägga upp taktiken.Kom fram till att här gällde det att ha ett HÖGT tempo & ett GLATT humör!

Då det blev vår tur så befann jag mig en bit ifrån & tränade för att undvika vingarna *L*. Sprang glatt & vigt som en gasell in på planen! *S*. Strega var på toppenhumör!

Jag kände att hon gick bra,men tittade inte på några poäng. Flera andra tävlande gratulerade mig/oss för att det hade sett fint ut & att hon gick så bra!  SÅNT känns härligt!

Så här fördelades poängen:

Linförighet       8,5   TV,VP

Tänder:          10

Läggande:      10

Ink:                10

Ställande:      10

Apportering:  9

Hopp:            10

Platsen          5

Helhet:          9 

Summasummarum:   177poäng  2-placering samt LP!

                    Gissa om jag var nöjd då vi åkte hem *S*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards