Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Gittan - 16 juli 2008 12:55

Efter att ha studerat lite text i den senaste boken jag köpte:

   "Lydnadsträning i teori & praktik",så fick jag lite nya ideer om hur jag kan variera träningen/inlärningen.Det är alltid nyttig för både hund & förare.

Klickern är det ju som gäller i första hand.Eftersom Strega gärna ville klara av mom. Hopp sitt hopp alldeles själv så slutade jag med att träna det.Nu har jag gått på det igen,fast på annat vis. -Ja,ja,det är inte sååå mkt som skiljer på sättet jag förut tränat*L*. Det är väl nog mer uthålligheten hos MIG....Bra gick det iaf. Rutan funkade väldigt bra idag med. Apporteringen helt ok,tog även metallen,men den är hon liiiiite tveksam tll vissa hämt,men hon tar den & avlämnar fint. - Snappar tämligen kvickt att ngn belöning blir det INTE om hon inte gör rätt. Fria följet är jag väldigt nöjd med,men ska ändå få till mer precision i det. Vä.sväng + heltom behöver rättas till lite.

Ink. med ställande börjar jag inte med ännu,utan vill få henne stående lite hur som helst framför mig på kommandot. - Ja,inte "hursomhelst" alltså *S* utan från olika håll,kommenderar då hon är på väg mot mig. Funkar bra,fick till ett helt perfekt fruset ställande.- SÅ ska det helst se ut senare,fast med FART!

Piwo fick jobba med så klart.Han behöver inte anstränga sig alltför mycket,men lite iaf för att hållas igång.

           I em. ska vi åka för att kika på Vallhundtävlingar,det ska bli kul!

20.30

                               Tillbaka efter valltävlingsbesöket.

Himla kul var det! gött att komma ut så med. Många ekipage hade svårt med fåren,i synnerhet vid fållan.Det var inte alla som lyckades få till det där. Kul att träffa en hel del kompisar där med. Grillad korv var ju inte heller fel...*S*. Har anmält mig till Canis "Gratis-kurs" i klicker via datorn...- ska bli intressant,första lektionen startar NU.......


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards