Direktlänk till inlägg 1 oktober 2008

Vad har hänt sen sist?

Av Gittan - 1 oktober 2008 22:03

Hela söndagen ägnades åt kantarellkurs. Himla tur med vädret hade vi! SOL,SOL....

Jag var ute tidigt för att inventera & se om de "vilda" kantarellerna fanns kvar som jag tidigare sett. Några fanns det allt. Det är ju trots allt fler än jag i skogen.Sex hundar anmälda,4 Västgötar + två taxar.Alltså fick jag traska på rätt bra med att lägga flera spår till samtliga.

             Började met ett mkt enkelt,sen ett ngt svårare & sedan ett ytterligare svårare.De var relativt korta,men det är ju hundarnas ben med *S*  SVÅRT att se svampen bland alla jädra gula löv! 9.30 skulle vi träffas & vi höll på fram till 15-tiden,gissa om man var trött då? Kändes som om jag gått åtskilliga mil liksom. Men,väldigt trevligt hade vi! Härliga människor & goa hundar!

         Då jag kom hem,då blev det direktvila *S* Kroppen sa liksom ifrån.På kvällen skulle det dessutom vara instruktörsmöte...DET var med kul! Riktigt många närvarande,SÅ ska det se ut!  Vi hade en hel del att gå igenom & det kändes som om alla var nöjda. HEM & SOVA.......

Måndag:

Tog det VÄLDIGT lugnt. Vi var iväg & handlade lite B & jag.

Mammografi var jag på med ja....Det ska väl vara ok,antar jag....

Ringde & köpte bokade platser på planet,fick längst fram DET är bra! Gott om benutrymme där.

Vi åt & gött & tog några öl på kvällen. Gjorde ett recept från en v-tidning:

Kycklingbullar !  Mixade kycklingbröst till smet,i med 2 ägg,1/2 dl grädde,några droppa Tabasco.Krossade Cashewnötter i mortel & rullade bullarna däri. Stekte tills de var genomstekta. Till det blev det en s.k salsa.

Tärnade ananas & Papaya,finklippte koriander,finhackade en 1/2 tsk spansk peppar & pressade en Limefrukt över. Till det serverades ris. - Gissa om det smakade gott eller?????

Tisdag:

 Avbokade sjukgymnasten. Hade iofs behövt den mannen,men var helt enkelt för trött.Kurs på kvällen. Strega bjöd på glass för att fira sitt Lp *L*. Carina k. kom tidigare,hon hjälpte mig att träna budföring. DEN ska iaf var klar till nästa appell! *Bestämma*. Tränat lite lätt på framförgåendet med,blir väl si & så...

Onsdag: 

  Ut med Bodil på morgonen,kul,var ett tag sedan. Sen iväg till Sisjön med B,där vi handlade lite. Ringde Helene & frågade om hon ville ha middag innan det var dax för dem att åka för att valla,det ville hon. Spagetti & köttfärssås blev det. Gott!

           Då de pös iväg,då gick Piwo & jag till skogen.

En go & lugn promenix....Tog en hel del foto som du kan se om du kollar länken. det är lite blandat.

De var tillbaka vid 20.30 ca. Fikade med B.Nu har jag suttit här & hängt lite *L* så det är änna dax för en fika till. B. var nöjd med Stregas prestation i vallningen,givetvis är ju inte den perfekt...Men hon tar sig steg för steg.

                                                  
  http://www.pixbox.se/alb921042" target="_blank">Bilder                                     

I morgon är det kurs igen så nu ska det snart sovas.



 

            




        

 
 
Lola

Lola

4 oktober 2008 15:12

du är utmanad

http://www.lowenberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Ovido - Quiz & Flashcards