Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Gittan - 12 oktober 2008 20:11

Tidigt på lördagsmorgonen så åkte vi till Österöö Fårfarm för att titta på Vallhundstävlingar. Först hämtade vi Oliver,för han ville följa med. 6.45 hade vi bestämt att hämta honom. Lite regnigt,men inget ösregn iaf som förra året.

I första hand så ville i "Hejapå" Helene som skulle gå VP med båda sina BC. Det var även kullsyskon till Stega med,så det blev ju lite extra roligt! Även Lotta skulle gå VP med Japp + tävla Ik med Ada. Vi kom fram en liten stund innan det var dax för Helene att starta med Leo.De började fint,men sen fick Helene hjärnsläpp *Fniss*. - Sånt händer.....Med Eddie körde hon en helt annan taktik & det hela såg JÄTTEFINT ut! Tyvärr så fick han inte in fåren i fållan,synd. Inga VP-hundar på lördagen för hennes del!

            MEN på söndagen fixade Leo det!! - Jättegrattis !!

          En liten filmsnutt längre ned i bloggen. ( Från lördagen )

Även Mick,en av Stregas bröder, fixade VP på lördagen. - Grattis Tina!

Tuff gör ett försök vid annat tillfälle igen.KUL var det att träffa syskonen!

Lottas Japp gjorde en fin runda & klarade sitt VP han med!

 Svåra får var det...Många hundar hade stora problem med hämtet isynnerhet,där stod utställare + hundar som störde rejält. Fåren hade mkt spring i benen ! Oliver verkade rätt nöjd över dagen *L* Vi tog en sväng in till den härliga lanthandeln med förståss & köpte lite godis & annat. Provsmakning av gele' & marmelader tyckte han var häftigt. Timmarna gick fort & vid 12-tiden begav vi oss hemåt,Oliver mumsade i sig resterande bullar & sen sov han som en liten gris hela vägen hem.

           B skulle ut med jobbet,så det vart snabba ryck då vi kom hem!

Patrik var bussig & körde ner honom till stan. Jag hade tänkt slappa,men så ringde Bodil.....Det blev några öl hos henne. En trevlig kväll,men OJ så trött jag var.

I morgon tänkte jag mig ut & lägga spår,får väl se om jag får ngt sällskap. Undviker "min" skog,de grönklädda kommer att befinna sig där ett par dgr nu. Älgjakten.......

Får se om jag kan gå bara...*S* Klippte gräset förut & har fått en sträckning eller ngt,ONT som F*N....

                            Foto från Österöö.


                                              

Ovido - Quiz & Flashcards