Direktlänk till inlägg 13 september 2008

Tränat & tränat.

Av Gittan - 13 september 2008 12:21

Har varvat mina dagar med läkarebesök,barnpassning & hundträning.

I går åkte jag med för att kika när B skulle valla med Strega. Jag har ju inte varit med på länge nu så det var kul. Vi åkte til Marita i Nödinge.

Jag blev lite  impad över hur både B & Strega gått framåt i vallningen,hon gick väldigt bra. Vi blev inte så länge där för B skulle jobba. Senare åkte jag till klubben & lade ett spår till Strega,alldeles nyklippt var det på plan. Tänkte att det kunde kanske vara en liten utmaning att lägga där....

Medan det låg till sig så gick vi upp till fotbollsplanen & tränade lydnad. Hon gick mkt bra i de mom. som vi tränade. Sedan fick de busa en stund innan det blev dax för spåret.Hon löste det het ok,jag var nöjd. Bara att hoppas att hon sköter sig på apellen med...*L*

              I morse blev det klubben igen *L*,jag ställde ut rutan & tog fram de föremål som behövs i Lkl 2,därefter en promenix med jyxen. In i bilen med dem & iväg för att lägga ett spår till Piwo. Det blev långt & knixigt,över asfalt & runt hela kullen. Strega togs ut & vi körde 2.an,slarvade lite på fria följet,annars bra. - Jättenöjd! SÅ vill jag att hon gör i morgon...(tävling).

          Bytte jycke i bilen & selade på Piwo. Han tog spåret på stubinen,runt & bakom Sibyllakiosken & iväg.....Längs Norrleden upp i skogen,gnm skogen,över vägen, alla föremål funna,han jobbade verkligen BRA. Tillbaka igen & båda hundarna fick busa av sig på plan medan jag fikade. Nu är de nöjda ett par timmar.

          Jag skall fortsätta med städningen/omflyttningen från skåp osv,som påbörjades igår. Fick med mig,då jag var nere & passade Nova en stund häromdagen,Marias "gamla" barnsäng. en sån där go gammal utdragssäng,DEN gillar jag! så nu får jag plocka iordning åter igen,i arbetsrummet så att den kommer på en bra plats.Himla käckt att ha den här!

              Tänkte minsann visa Tezze att mina hundar med kan********

                   Kan säga att det gick inget vidare *ASG*!

                           I magen hamnade *******!

                         ( får väl träna liiite,liiite iaf...*L*

 
 
Ingen bild

tezze

13 september 2008 16:17

Hihihi träna på ;)

 
Ingen bild

Linda

14 september 2008 06:03

hej! lycka till på tävlingen..det går säkert bra!Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Ovido - Quiz & Flashcards