Alla inlägg den 23 september 2008

Av Gittan - 23 september 2008 21:49

    idag *L*. Det kommer hon nog att fatta fort. Testade lite i morse då vi var i skogen. Sjukgymnasten idag,DET behövdes verkligen. Pysslade lite hemma,det har inte blivit så mkt gjort iom träning & tävling osv. Ner till klubben,kurstime ju. Daniel bjöd på tårta,firade sitt Lp i Lkl 1. De är duktiga. Kul att höra att Jazz hade genomfört apporten....Vi påbörjade lite annan träning med det förra veckan.Träningen funkade bra,de är ju i princip självgående många av dem,de som behöver tips & hjälp,det är de som kommit direkt från ettan.  Åkte ner i god tid,för jag ville träna på just framförgåendet,funkade hyfsat,så långt alltså.....Belöningshållaren/boll & "Före". Dit har vi kommit,inget fotgående eller stanna,men det blir det snart!   På vägen hem så stod några bilar i backen,jag såg att den ena var en av markägarnas.Jag stannade & frågade vad som hänt. Ett litet rådjurskid hade blivit påkört & han hade skjutit den.....Sååå söt....Jag tycker så synd om hinden.....Stod & kikade på dem härom morgonen,hon & hennes två småttingar....Nu står hon väl upp i skogen & väntar......Det gör lite ont i hjärtat...FAN att folk måste köra så fort där,de VET att där är en viltväg över JUST där. Efter en stund så knackar det på vår dörr,utanför står bonden med en pöse med små söta rådjursben.Nu ligger de i frysen. 

        I morgon skall jag iväg för att kolla min hörsel,jag hör så förbenat dåligt.Kan bli intressant.   Måste även iväg för att röntga fötterna,för att se om det kanske behövs något kirurgiskt på dem,har remiss,så det är eg. bara att åka. -Någon dag... *L* På kvällen ska jag ev. passa Nova en stund.

Ovido - Quiz & Flashcards