Alla inlägg den 22 september 2008

Av Gittan - 22 september 2008 15:52

Nu är det mkt för Strega. *L*. Husse tränar vallning en/två ggr i veckan & matte kör lydnad.

           I lördags var det dax för spår-appellen på Orust bhk.

Samling kl 8.00 i Varekil för att där lotta spårnummer. Har ju nästan varit lite förföljd av nr 2 sista tiden. - Vad fick jag ?   Nr 2     *S*

Iväg ut i markerna,jag & en tjej med en stoooor grann Schäfer blev släppta vid våra spår.Carina & Tierra fick nr 4,så de åkte iväg lite längre bortiväck.

Så blev det dax att gå & lägga spårpinnarna. Bra mark,väldigt högt gräs förståss....pinnarna försvann *L*. men å andra sidan så kan man kanske lite lättare se vad man gått. Jag räknade ordentligt mina steg. 50 kasta apporten,kollade lite för att försöka få ngt litet riktmärke.50 steg till,vinkla,50 steg,ner med apportenfortsätt 50 steg,vinkla & gå ganska lågt innan slutapporten nedlägges. Det var första biten det! Nu började en väntan på liggetiden,45-50 minuter. Dumma jag hade INGET KAFFE med mig....VAD tänkte jag på då jag åkte hemifrån???   Men jag överlevde....

            Så blev det äntligen dax! Liiite spännande var det allt!

Strega tog spåret direkt & ångade fram med ett rejält drag i linan.Fixade vinklarna mkt bra samt markerade apporterna & överlämnade alldeles utmärkt. Mycket beröm & belöning fick hon! -Jätteduktig var hon & jag var väldigt glad att hon lyckades så fint.  Fram till domarna,visa apporterna & få poängen: 10 av den ene & 9,5 av den andre! - Kan ju lixsom inte bli bättre!

              De berömde hennes sätt att spåra,sade att det såg väldigt snyggt ut hela tiden. Det kändes väldigt bra...Nu var det resten kvar då .

         DET gick INTE lika bra kan jag säga,men hon var rolig i alla fall, hunnrackan...*Fniss*. På budföringen vänder hon på halva vägen & springer glatt tillbaka till mig. 0 alltså....Linförigheten var hon helt loss på....MEN, glad.... 5 poäng.....Framförgåendet hade jag inte tränat på alls   0 poäng.

Platsläggande under gång: hyfsat.... 8,5 p.

Ink: 8,5  (rycker vid start)  Men hon tjuvade ju inte....*funderar*

Apporten: 7        LEKER......J****A hunn......*S*    Men hon var jätteglad!

Hopp. 10    Alltid ngt......*L*  Platsen: 0.....Hon RESER SIG & GÅR några steg....50 poäng bort på bara det......DET var onödigt....Det var bara Strega & Tierra som gjorde platsen,de andra avstod av olika anledningar.

              Summa summarum så knypplade vi ihop 192 p & fick Godkänt.

224 p krävs för uppflyttning. en fin liten medalj fick vi & en 3:e-placering.

        Hursomhelst,en himla trevlig & riktigt härlig dag var det!

         - På't igen!  NU ska här tränas inför oktobers appelltävling *S*

                                            SÖNDAG

            Lydnad på Angered,samling 8.30.fick INTE n 2...men nr 3 .

Jag tränade lite på planen bredvid & skärpte upp henne på fria följet bla.NU var det slut på tramset....

Platsen: 9      Nosar,flyttar sig ngt

Ff:         8      Bra kontakt,ibland slarvig position

Läggande: 10     Bra förare

Ink.m.stå:  9      Medvetet

Apport:    7,5     slarv,tugg

Hopp:         8        Lätt islag       

Fjärr:      9,5       Bra

hh:         8,5       Lovande samspel

Summa. 172 p   &   1.a i gruppen.

                         - Gissa om jag var nöjd  & glad?!!!

      Så nu riktar vi in oss på Lp 2 på fred.kväll på GMBK............*S*

    Kvällen tillbringades på altanen i hop med Helene &  Benny samt ett rejält gäng skaldjur.Så dagen idag,den har varit liiiite seeeg....Inte för B & H,de var & vallade på fm & sedan skulle B jobba.


Ovido - Quiz & Flashcards