Direktlänk till inlägg 28 juni 2008

En hund hemma bara,ganska skönt ! *L*

Av Gittan - 28 juni 2008 20:15

                                     Fredag:

Det blev en spårtur med jyxen då.Längesedan vi gjorde det faktiskt,så det var väl på tiden *L*. Åkte upp till masten,tog inget fika med,räknade vilt med att fika hos en av kompisarna som bor alldeles i närheten *S*. Ingen hemma där då jag parkerade,började skriva en lapp om att jag önskade fika då spåren var lagda.Då kommer personen i fråga,det var ju bra! -Visst skulle vi fika då spåren var lagda....

Lade ett lätt till Strega med 5 föremål. då jag kom fram till en av ängarna så står där en hind & käkar,hon kikar på mig,som då stannat & fortsätter lugnt äta. Eftersom jag inte ville skrämma henne så står jag tyst & stilla kvar...& väntar...& väntar....Hon kikar på mig igen & käkar.Jag tar fram mobilen & fotograferar,går stilla framåt,hon bryr sig ff inte.Flyttar sig några steg men äter ännu...Det var inte många m mellan oss innan hon äntligen kommer på att hon kanske bör pallra sig iväg trots allt !

                     

Hade jag använt zoomen så hade det ju blivit lite bättre......Fin var hon iaf! Tänkte att det skulle bli intressant att se hur Strega skulle reagera där,eftersom det blev rätt i spåret.

Till Piwo lade jag ett mkt längre & även det med 5 föremål.Ett rådjursben,fast utan tillhörande kropp hamnade mitt i hans väg,tänkte att det skulle bli intressant att se hans reaktion på det....*L*. Tillbaka till utgångspunkten,fika & massa tjöt *L*. Tog så småningom Strega & gick ut.Hon tog spåret fint,lite okoncenterad,markerar föremålen dåligt. Rådjurdoften brydde hon sig inte nämnvärt om,det var ju alltid ett plus!

Tillbaka & ut med Piwo.Hälarna i backen...*S*,fick säga till honom på skarpen att lugna ner sig lite & då gjorde han det.Inga som helst problem att hitta & avlämna,markerade rådursbenet,men brydde sig inte mer & det var ju bra.Han kunde ju lika gärna ha lämnat det med.....Uppenbarligen en tydlig skillnad på att spåra/viltspåra, ganska intressant.

Tilbaka för mer fika & tjöt,sedan var det hemfärd.Trötta,nöjda hundar!

Senare på kvällen en sväng ner till klubben för att träna lite lydnad,blev bara en kortis,men det räckte,för det gick bra. Helene kom vägen om, så vi satt & tjattrade lite.


                                           Lördag

Vallning hela dagen för B & strega,alltså var Piwo & jag ensamma. Det är faktiskt ganska skönt ibland att bara gå med ett djur ! vi tog "elgatan" på morgonen,riktigt behagligt var det. Nilla kom vägen om då vi kommit hem,samtidigt kom Patrik,strax efter Anna,Magnus & grabbarna! - Fullt upp mao! Senare på em,så gick Piwo & jag ytterligare en långis innan Nova skulle komma.

Barnvaktsdag var/är det idag/natt,Nova är här.Nu sover hon som en stock.

Jag spände Piwo för skrindan & så drog vi ut på en timmes promenad. Nova tyckte nog det var kul för hon såg sååå nöjd ut!

                                                  Foto

   B var inte hemma förrän sent,det hade gått bra på vallningen,han var väldigt nöjd.Så nu är vi änna trötta allihop *L*.

              Kommer att slappa i soffan framför tv:n & se en film nu.

                     I morgon är en ny dag,får väl se vad som sker då!


 

                         

 
 
Ingen bild

Linda

29 juni 2008 06:38

Hej! Vad gulligt det såg ut med Nova i skrindan....Att Piwo är duktig vet jag innan *S*...men det blev kanooon kort!

Kramen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards