Alla inlägg den 14 juni 2008

Av Gittan - 14 juni 2008 15:49

Inte ett enda "måste" idag. -Gött.

Tog hundarna till skogen i morse,så lugnt & tyst & stilla det var. Ingen träning alls,bara bus & lek. vatten finns ff i hålan,så bad blev det. - Ja,inte för mig alltså. *L*

Senare på em. så tog jag en långis,gick "Tråkvägen" förbi klubben. Där var Agnetha & tränade så vi gick in & bytte några ord & delade en dricka.  Fortsatte sen hemåt,mötte en av "Ungarnas" *S* kompis som var ute & gick med sin dotter. Såg att det var ryttartävlingar på Clareberg,gick dit & kikade en stund,riktigt kul var det.Tydligen ngn ganska viktig tävling,för det gällde en plats till Globen.Ridvägen hem,alla clarebergshästar ute i hagen,det ser ganska maffigt ut! Då vi kom hem så var Novafamiljen här.Hon fick några gulliga tvålar jag köpt till henne,anka & delfin tror jag det var.Patrik kom alldeles nyss tillbaka,han hade erbjudit sig att åka & köpa lite godis till matchen. *S* - Göllit' av honom.

         Igårkväll satt vi på altanen & käkade gott & tog "en" öl.

för dig som ev. får tidningen "Buffe'" från ICA,så kan jag verkligen rek. den potatissalladen som finns där......Harregud va' go den var! Färskpotatis,knaperstekt bacon,stekta poppade senapsfrön & gu' vete allt vad den innehöll. Jättegott! Till det hade jag lammfärsbiffar med mkt krydda i. Nu ska det vilas en stund & därefter kikar vi på matchen.

Ovido - Quiz & Flashcards