Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

Inoff.tävling.

Av Gittan - 8 juni 2008 18:58

For iväg i morse tll Torslanda hundklubb för att tävla inofficiellt. B. följde med,för vi räknade med att det tar nog inte så lång tid.....*S* -Det gjorde det. Frågade då vi kom fram,eftersom det inte fanns ngn Lkl2,om jag fick köra den klassen med Strega. - Jodå,inga problem!  Kan ju vara lite käckt att testa av innan en off. tävling.Hon är ju absolut inte helt 100 på alla moment,men hon kan dom riktigt hyfsat,några riktigt bra. Under tiden vi satt där & kikade på Lkl1 så flög Strega upp som en raket.Hon blev stucken av ngn insekt.Efter det blev hon väldigt störd av flygfä....ALLA skulle Döden dö,då helst i hennes mun....Öronen bakåt som en grinig häst *S*.

Emelie med Kaylee startade förresten i 1:an,fick 152,5 p. Nollade läggande under gång,annars riktigt snyggt jobbat! Piwo blev givetvis jätteglad då han såg henne *L*. Så blev det då dax för Strega *L*. Jag fick frågan om jag ville lägga henne ensam,eller om vi skulle ta en hund till.Jag valde det senare,träning med okända hundar skall inte missas.Hon lade sig bra......

vi kunde gå tillbaka ganska fort *fniss* för hon hade rest sig. Om det berodde på flygande fä eller inte,det ve jag inte.Men hon var väldigt okoncentrerad hela vägen igenom,vid rutan vart det dax för flugjakt igen *suck* - Rutan - VAD är det????? Hon nollade alltså platsen,rutan + ink.m.ställande.71 poäng *ASG* Men,men hon "vann" ju sin klass...*S*.

         Jag blev änna lite orolig att det där jagandet skulle bli bestående,men nu när vi var ute i skogen så gjorde hon momenten bra igen,tur det!

Piwo gick väldigt bra för dagen,med tanke på värme & allmän lathet *S*.

Lade sig på sitt i grupp + hamnade utanför rutan = 0. Han vann gruppen,det var ju kul! 227,5 p,tror jag han fick.Alla hundar hade det ganska jobbigt i värmen,det syntes. Dagen var mkt trevlig & rolig.Fina vinster fick vi med oss,2 st "hurta-selar",en till dem var. Träffade f.ö Kristina med Svante & Emrik,hon var förut på vår klubb,men tillhör nu Torslanda. jättekul,hade inte sett henne på väldigt länge!Han var fin,den "nya" Whippeten!

       Då vi kom hem så blev det körv & mos,vi var hungriga,sen lite vila.

Har nu varit ute till skogs,som sagt,de fick sig ett litet dopp. Det finns vatten kvar här & där,men inte mkt.....

Carina ringde,hon hade varit iväg & tävlat. Men hon hade brutit....Det var det tydligen fler som gjorde.Jag hade ringt & frågat om vi fick efteranmäla eftersom det var så få startanden,men fick till svar att de hade fått in fler & att några stod på kö......- Så var det inte......- Dåligt att ge ett sådant svar då.Men enl. Carina så var det lika bra att jag inte kom med,om den tävlingen kan du nog läsa på Carinas blogg.

                                  Nu är det fikatime

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards