Direktlänk till inlägg 5 november 2007

KM:t avklarat!

Av Gittan - 5 november 2007 19:25

 Igår var det dags för klubbens årliga KM .

Tidig morgon & en lång dag blev det,himla roligt var det! Härligt att så många av instruktörerna kom,det behövs händer & fötter & röst överallt ju!

Det blev en hel del startande ekipage & vi körde både lydnad & agility.

Agilityn startade & sen tog vi Lkl 1.Sådär varvade vi tills alla hade gått det som de anmält sig till. Det var många riktigt BRA prestationer av deltagarna.Jag är alltid imponerad av de "Nybörjare" som ställer upp,det är strongt! Oftast så är de ju inte riktigt färdiga,men de bjussar så gött på sig själva ändå *L*.

Då alla klasser var avklarade så var det dags för det "Hemliga momenten".

Det första var att föraren skulle spela innebandy genom en liten bana,skjuta bollen igenom en tunnel,inkallning. Vi vet väl alla hur GLADA många hundar är i bollar...*S*. Den som körde med lös hund fick givetvis bonuspoäng. - DET var inte många *S*

Carina & jag överlade lite då vi såg att uret skenat iväg. Vi bestämde att bara köra ETT av momenten & istället ge koefficienten 10 isf 5, på det momentet.DET blev ju en överaskning i sig ! *S*. Det är dumt att dra ut för länge på tiden,meningen är ju inte att deltagarna skall ledsna.....Alltså sparar vi det andra till ett annat tillfälle. - "JULKUL" kanske? (19/12)

        En väldigt trevlig dag med härlig höstsol & så många goa ekipage!

Då man kom hem på em,ja,då vart man lite trött.*L*

Resultaten får deltagarna reda på då vi har avslutning i aulan.Jag har svårt att tänka mig någon "självklar" vinnare.....Det var mkt BRA överlag..*funderar*...

                                            MÅNDAG.

Skulle eg. åkt till Stenungsund för att njuta av infrabastun & vibrosaunan,men valde att avstå.Ringde återbud. Jag kände att hunarna behövde aktiveras,så jag tog fika & mina nya fina snitslar *L* & drog till skogs för att spåra.

Lade ett vääääldigt långt till Piwo med 7 föremål,ett lagom långt till Strega.Sen gick i en promenad 6 busade & tränade lite. Gick omkring i skogen med min fikamugg i näven *S*,termosen i bakfickan...

                                         -SÅÅÅ SKÖNT DET VAR!

Tillbaka till bilen,in med jyxen & mer fika. Strega fick gå sitt spår först,det gjorde hon förvånansvärt bra! Plockade alla föremålen & tom lämnade till mig...(det lönar sig att träna mao *L* )MASSOR med beröm & belöning fick hon! Därefter tog jag Piwo.Han vill ju gå fram som ett ånglok....Men nu fick han bannemig ta det luuugnt....En låååång väg hade vi ju att gå.Vid varje pinne stannade jag en stund så han fick ta sig tid att bli belönad,sitta ner medan jag plockade snitseln....Liiite frustrerande,tyckte han nog *L*.Inga problem alls med att hitta & plocka samt lämna. Duktig var han! Vid slutet blev det mkt bus & belöning. då jag gick sista sträckan ringde mobilen men jag svarade inte,tänkte att jag ringer upp sen. Det var syrran & sambon som ville komma & fika. Det passade ju bra eftersom jag snart skulle vara hemma. Väl efter det,då åkte jag för att byta det headset jag köpte i fredags,tyckte inte om den...in i de andra teknikaffärerna runt om OBS,men det fanns inte just den jag ville ha,- jo,på "ONOFF",men då var den 200 kr dyrare än på siba....För samma produkt. *L* På ett av de andra företagen,där fick jag till svar att just DEN passar inte till min mobil,utan ENDAST till just DET märket..*L* SÅ är det inte...*sonen talat om* Alltså åkte jag till Backaplan & köpte den på Siba & den fungerar väldigt bra *L* till min Eriksson.....

Har nu tagit en rejäl promenix i regnet med jyckarna. Skulle eg. till Eva-Lotta i morgon tillsammans med Helene,vi skulle kolla in hennes nya gård hon köpt. Hon hade tyvärr fått förhinder...Blir det väder så ska vi istället spåra.


 
 
Ingen bild

Linda

6 november 2007 13:11

Det roligt om det blir julkul,men då får någon annan hålla i det...det finns ju lite mer fölk som kanske kan.

 
Lillemor

Lillemor

7 november 2007 08:05

Tackar!Iota är ju i sin bästa ålder ;-).
Iota coch jag var trötta i slutet. Det var bra att Carina och du sa att vi skulle vänta med skoj momete 2.

Iota utmanar Strega.

Lilla mor

http://iota.trackback.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards