Alla inlägg under november 2008

Av Gittan - 10 november 2008 21:42

            Igår var det avslutning på klubben för de flesta kurserna.

Liiiite dålig uppslutning här & där tyckte jag.Avslutningen är ju ändå ganska KUL!!  Det viktigaste är väl kanske inte,för alla,att VINNA.....Utan det är roligt att de som deltager bara är med.Alla har ju olika mål med att gå kurs,det är en mkt viktig aspekt att räkna med.

Jag VET vem som vinner "ASSAR-Priset" *L* - Tror han är ganska nöjd i sin himmel då han kikar ner på oss.....

                  Vi hade iaf tur med vädret till en början......

Senare på em,då det blev dax för löptikarna,då öste regnet ner.Var hemma vid två,genomfrusen & stel.det blev en VARM,lång dusch & då blev jag lite bättre.Vila ett tag,ut med jyxen,käka middag.

               Senare på kvällen fixade jag iordning alla kurspapper,skrev ut alla diplom osv. gott att ha det gjort i tid. Diplom/prisutdelning på torsdag i skolan. Ringde & kollade att de verkligen hade bokat oss.....har ibland varit lite problem med det där ,kan väl lätt bli så iom att jag alltid bokar så himla lång tid innan.

Men lite träning kommer det ändock att bli,har bokat på clarebergs ridhus på torsdagar,en timma, det blir nog lite mer tid. Fältet behöver vila lite....

så dit är alla CDF-medlemmar välkomna! Info står på vår sida!

Tog en rejäl tur med hundarna,de hade ju mest legat i bilen under dagen,med kortare rastningar givetvis.

Måndag:

                                  - Vilket väder!!

Hade tänkt oss en tur i skogen,men avstod då jag såg hur det blåste. Vill inte gärna ha några träd i skallen nu två veckor innan vi ska åka.Ringde Sindby & sa att han behövde inte ge sig ut med Polly för jag kommer bort & tar med henne. Det fick bli hästhagen istället,kändes lite säkrare *L*. De är för härliga hundarna när de drar iväg alla tre *L*  - Fullt ös! Inte backar tre gla'a Border för regn & blåst inte....Det blev både träning & bus innan vi gick hem igen.

Lite anmält småpyssel hemmavid idag bara. I morgon blir det till att hoppa ur bingen tidigt,ska vara uppe hos Anna vid 5.30 Både A & M börjar tidigt & såååå tidigt är inte dagis öppet. Kör ner grabbarna vid 8 & sen ska jag möta Linda på klubben. Hon har bakat lussekatter & jag har första tjing på dem *S*. -Hoppas hon har med sig MASSOR   *Fniss*.

        Därefter är det dax för sjukgymnasten & sen är väl jag däckad ett tag.

Det börjar kännas nu att resan är på G! -Nej,jag har INTE resfeber..Men jag längtar verkligen till att komma tillbaka till våra goa vänner vi fått däröver!

Har ikväll beställt "varor" till både hem & dit-resan,DET känns på ngt vis så defenetivt de det är gjort!  Var ner till Nilla på en fika,trevligt.

Här väntar jag nu på att regnet skall upphöra en iten stund så vi slipper bli pisseblöta då vi går ut hundarna & jag.

Av Gittan - 7 november 2008 18:40

Fredag:

Ute med Bodil i morse.Kallt & ruggigt ute är det. Regnat hela da'n.

Strega verkar va färdiglöpt nu & det är ju bra. Helene var vägen om & fikade,alltid lika kul! Skulle flytta om TVÅ prylar i ett skåp.....Ni vet väl själva vad som händer då?? - Just det: Omflyttning både här & där *S* Men å andra sidan så blir det lite utrensat på så sätt. Hämtade grabbarna bus på dagis,ringde & kollade om Patrik & Maria var hemma så vi tog vägen om dom. TRE busfrö med andra ord!

Lämnade hem boysen & nu håller jag på att städa.Har tvättat ett fönster & bytt gardiner. Det får bli i småportioner för arm & övrig kropp vill inte samma som jag *L*. Därför satte jag mig här en stund.....B jobbar i helgen så honom ser jag inte så mkt av.

Torsdag:

Sista kurstillfället,eller rättare sagt: 2:a "frigången" *S*. De schemalagda dagarna är slut & det är dax för avslutning på söndag.

På kvällen var jag & "Pratade hund". Ämnet var klicker & target,väldigt givande! Trött som attan vid hemkomst.

Onsdag:

Gick en lång härlig tur på "elgatan" med hundarna,riktig mysigt var det,hade med mig fika & njöt av det goa vädret.Mötte Birgit med Alice,Lizzie & Lille Ludde mitt ute i ödemarken *S*.

Åkte för att inhandla Fikabröd + lite till,det var änna tomt på klubben.På tisdagskvällens kurs så delade vi andäktigt på en TORR bulle & en seeeeg chokladkaka....*S*. Hoppas att det räcker till söndagen med.

 (Det nyinköpta alltså *L* )

Ska ge mig på att försöka länka till min "Facebook",det går väl som det brukar,dvs: Mindre bra *S*,men jag testar!

  - Tror tamigfaktiskt att jag lyckades......

                                    Ska försöka ta ett fönster till.......

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards