Alla inlägg den 21 november 2008

Av Gittan - 21 november 2008 11:21

Igår var det premiär för träningen i Clarebergs ridhus för denna termin. riktigt KUL att så många kom! Vi var 11 pers med lite fler hundar.

Några hade inte varit i den miljön öht,så bara DET var ju spännande *S*.

Vi frågade om det var ok om vi tog dit ett hopphinder & det var inga problem. Gerhard & Mariette åkte iväg för att hämta det + en back med apporter. Himla käckt! Koner hade jag hemma & de är nu nedtagna till klubben för att tas med till nästa träning. Själv kommer jag inte att vara med nu eftersom vi åker på sem,men närvarolista & dyl. tar då ngn annan hand om så länge.HÄRLIGT att vara inomhus!


I morse åkte jag ner till klubben,Linda,Lillemor & Nilla var där.Strega skall vara & terrorisera Nillas fam. under tiden vi är borta & Piwo är hos Polly.

       Snö kom igårkväll,vilket gör att det känns ÄNNU skönare att åka iväg.

Om en timma ska jag hämta grabbarna på dagis,tänkte baka pepparkakor ihop med dem. Det hoppas jag att de tycker är kul. Annars får jag väl baka själv...& de leka med bilar *S*.

                                      Återkommer


                                  Ett antal timmar senare:

                                  "När lugnet kom till byn" *S*

Hämtade på dagis strax efter 12,in iaffären för att handla. Det går inte så fort då båda vill köra varsin vagn *L*. Tur att vi inte skulle ha så mkt iaf!

       En kr i tuggummiautomaten blev det med,jag trodde i min enfald att de ville ha en STOR boll med LÄSKIGA dödskalleprylar i....Det ville de inte....Tuggummi var så bra så. Hem & fram med bak-attiraljer & mjöl.

 -Hej å hå,vad mjölet var poppis! Ja,ja..Det går ju att ta bort. Hursomhelst,de knådade & kavlade på sina små bitar *L*. Många fina kakor blev det.Vi satte silverkulor på vissa & annan dekor på andra,elefanter,ankor,& grisar. Hysssch in i ugnen & sen var de färdiga!

     Under tiden vi väntade så smaskade vi på chokladkottar,tomte & kulor.

B. kom från jobbet & det blev provsmakning av mästerverken.....

   Anna & Magnus kom för en stund sedan & nu är de alla hemma hos sig.

Grabbarna fick med sig sina kakor i varsin påse + några chokladkulor som "råkat" bli över".

                     NU ska jag intaga ryggläge en stund *S*.

                  I kväll blir det revben & några öl. Ska bli gott.

Två gubbar,två gubbar från pepparkakeland...





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards