Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

Kurserna igång & full rulle för övrigt!

Av Gittan - 28 augusti 2008 23:25

Ja,kurstarterna blev väldigt roligt givetvis!   2-Elit har denna termin inte så många anmälda vilket gör att det blir mycket gott om tid till vart ekipage,det är bra. Torsd.fm,en jättehärlig gäng! Många "gamla" samt ett flertal nya.

I gårkväll var jag ute för att inventera kantarellerna *L* inför denna kvälls kurs. Jag/Piwo, hittade lite här & där. (B var på vallning med Strega). Gött att gå ut med gamlingen bara...*S*. Insåg att en del "tama" kantareller behövde inköpas för plantering *L*. Det gjorde jag efter förm.kursen Hem,vilade en stund & sen iväg ut. 8 ekipage anmälda,alltså blev det några spår att preparera. Jag sparade ett ställe med rel. mkt svamp som ett bonus-spår till den som jag ansåg skulle få en liten extra-belöning *S*.

          Vi höll på tills myggen & mörkret kom.

Många trevliga förare & många goa vovvar var det! Hundarna var mkt duktiga,flera av dem överraskade sina förare ganska rejält. *L* - KUL när det märks så tydligt att polletten trillar ner....Jag visade först med Strega....

             Har faktiskt aldrig tagit mig tid att träna henne,DET får jag ändra på ! Hon snappade fort som attan ju!

            Är rejält trött nu & värken gör sig påmind...Tur att man "glömmer av" den då man håller på *L*. Testar nu magneter,nypon,arnicapiller + salva + vanliga medikamenter...*Fniss*,men tennisarmen vägrar ge med sig. -HUR kan man få tennisarm utan att spela tennis ?????.

          I morgon får det bli en vilodag, - ja,förutom att jag ska till läk. förståss,men ingen hundträning,bara promenixer.

        Piwo ska väl få ngt göttigöttgött,han fyller 9 år ju!

 
 
Ingen bild

frida

31 december 2008 23:41

hejsan läser att du provar arnicapiller vart har du köpt dem har letat men lyckats hitta dem =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards