Direktlänk till inlägg 5 augusti 2008

Om UNGDOMS-SM!

Av Gittan - 5 augusti 2008 11:42

         Ja,nu har jag börjat landa lite efter den Fullspäckade helgen *L*

                    Så otroligt många duktiga ungdomar det finns!

Det är jätteroligt att ha fått vara med på detta evenemang måste jag säga.

Upp tidigt på morgonen,samling kl. 07.00 En sväng med hundarna inan fikat. Tävlingarna började kl. 8.00.Ettan startade strax efter 10 båda dagarna.Det är så kul att vara tävlingsledare i synnerhet i Lkl 1 ! Där är oftast mkt nerver med,kanske på ett lite annat vis än i de högre klasserna.Där var många mkt lovande ekipage med kan jag säga! Efter lördagens tävling,låg en tjej som heter Karin på 1:a plats med 184 p. Hon har en Lagotto.De gjorde en kanonfin tur även på söndagen & det gav dem ett SM-GULD! Härligt med så otroligt många olika raser representerade i de olika grenarna. Bruksarbetet kunde jag bara följa på lydnadsbiten eftersom de var på annan plats med övriga moment. Men det var två "hemma-ekipage" som tog de två första medaljplatserna! Den ena var Elin med sin duktiga Malle-tik NIXA .(Guld! )

Låååånga dagar blev det,väldigt mycket att kika på då jag själv var klar. Det var många ekipage i ettan,några strukna på söndagen. Starten gick i omvänd ordning på söndagen,dvs: Grupp 1B startade innan 1A + att de tävlande startade i omvänd ordning även de.Den som låg sist,startade alltså först. Även domarna fick byta grupp,det gjorde att alla tävlanden fick betyg av två olika domare.Lördagens A-grupp dömdes av Eva Svanstedt & B-gruppen av Willy Gustavsson. Freestylen vanns ( i sin klass) av den duktiga killen med terven! Några av ekipagen såg jag då vi var på WDS i stockholm.

Det var även "Handling",men den såg jag tyvärr enbart på avstånd.Agilityn hade som sig bör *L* flest deltagar. Där gick det undan!

I det stora hela så var det ett mycket välarrangerat program,allt verkade fungera helt suveränt! Varje grupp skötte sina sysslor med den äran!

            De i köket var helt suveräna! Många,många rosor till dem!!

Jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om detta här,men det gör jag inte...*S*.

                        Ett STORT tack till alla medverkande!

Måndagens skogstur med hundarna var UNDERBART HÄRLIG! Det tror jag nog hundarna tyckte med.....Nu vänta Scottland på torsdag!


Jag har länkat till Agnetas fotoalbum nedan,vilket jag hoppas är ok.

                                        Foto fredag

                                        Foto lördag

                                        Foto söndag

                      Fotograf: Agneta Spiik Kennellaminic.pixbox.se

 
 
Ellinor

Ellinor

6 augusti 2008 16:42

Tusen tack för all hjälp under helgen! Det får du även hälsa din tävlingsledar kollega =)

http://www.prickvis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards