Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

En stilla skogstur.

Av Gittan - 20 februari 2008 18:36

I morse gick Strega & jag "ledningsgatan",kallas så för att kraftledningarna går där,himla bra riktmärke f.ö

Tyst & skönt var det,lerigt & tung-gått var det,men så jädra gött......Inga vilda djur siktades idag,men Strega fick ngt i näsan & blev mäkta intresserad *L*.Det var förmodligen rådjur som stod upp i skogen.Ingen som helst träning...*L* Strega sprang & undersökte det mesta,dofter finns ju överallt,jag gick mest i mina egna tankar & hon såg lite fundersam ut över min tystnad *S*.

Vi var mkt leriga då vi kom hem igen,hon mest då givetvis,men trött & nöjd smet hon in i kojan & slocknade.

Svågern ringde,ville ha fika *L* han var här ute & jobbade.Fixade 2 goa mackor & satte på NYTT fika.....Det är ju aldrig fel! (jag hade ju just fikat klart *S* )

Albin skulle få sin fot opererad idag,får ringa & höra hur det gått.Då Esa kt,då ringde Anna. hon hade blivit dålig igår,men var ngt bättre idag.

Det är lite lurigt att de inte kan hitta felet....En ny ryggmärgsprovning & magnetrtg vill de göra.....Ra-proverna var neg. iaf...alltid ngt....

                 Käkade middag då B kom hem, & vilade sen en stund. Sen tog jag Strega på en tur & B hämtade upp oss. vi skulle åka till möbelfirman där vi köpte sofforna för 7-8 mån. sedan,vi skulle reklamera dem....Det är redan krackelerade & stoppningen är dålig......OCH - Då är det endast vi två i hushållet...Tänk om vi varit en hel familj....Alltså kommer de inte att hålla så länge som vi anser att de ska göra.

           Tillbaka från möbleriet,de kommer hem & kikar i morgon.

                          (nertillbadrummetochvässaklorna...)

- Njaee,det behövs nog inte förresten,de brukar vara bra att ha att göra med,åtminstonde då man handlar....Men å andra sidan så har jag ju inte tunghäfta så det stör *flin*,så vi ska nog komma överens....Bara det blir som jag vill...*S*

             Nä,nu ska jag skriva lite inför morgondagens kurs-start!

Den börjar f.ö med ett STICK...Vi ska alla( ledare& hjälpare) som vill, få fästing-vaccin.....

                   Jag fick en film av Lottie,det är Stregas pappa som vallar,ska se om jag kan lägga ut den.....

22.40

           Nu har jag fått skrivit & skrivit ut papirerna till i mörrn.

Jag har äntligen tagit tag i mig själv *S* & börjat slutföra ett klickermoment med Strega & det gick riktigt bra! Ett av de "klassiska" klickerticken:

        Trä ringar på en liten kon.Hon var jätteduktig. tänk om jag vore lika duktig på att slutföra det jag påbörjat......*germigenorre*



                                

 
 
Nilla

Nilla

21 februari 2008 05:55

Lurigt detta med Anna jag hoppas verkligen att dom kommer på vad det är!!

jag jobbar i dag, men fredag är jag ledig!!

Ses i kväll!!

Kramen

http://vastgotaspets.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Linda

21 februari 2008 07:09

Håller tummarna för Anna!Vi synes i kväll.Ha det gött så länge..tjingeling!kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards