Direktlänk till inlägg 14 februari 2008

Testade på lite sök-aktivering.

Av Gittan - 14 februari 2008 23:05

23.05.                   I morse blev det skogen tillsammans med Nilla,vi hade bestämt oss för att jag skulle visa hur man kan söka,så där lite på skoj. Jag tränade lite med Strega innan Nilla kom,hon skötte sig bra *L*.

Då Nilla kom så traskade vi neråt till "dubbelhagarna",för där var det rejält med SOL! Alltså stannade vi där. Fram med fikat.....Förklarade lite om olika sätt man kan göra,beroende på hur seriöst man ska ta det.....Det är ju liksom skillnad på sök & sök...Alternativet blev ett rent "aktiverings-sök" dvs: helt utan tanke på korrekt  utförande *S*

Visade med Strega först,gick riktigt hyfsat,vi har inte gjort det förut....

Sen tog vi Rex,Nilla gick tjoande iväg *S* & sen följde jag efter med honom efter en stund. Han hittade,men var måttligt intresserad av "slutet" dvs: NILLA *fniss*.Rocky var mkt mer taggad & sprang ut i bra fart & ända fram.

           Bodil kom & det blev mer fika *S*. Därefter tog vi hennes båda. Maja var väl inte speciellt intresserad,Soffie desto mer.Men hur lätt är det för hundarna att förstå vad som förväntas av dem...???? Med träning då & då så blir det bra! Skickade iväg Strega för att leta efter Nilla & det gjorde hon bra! Tiden gick som vanligt fort & det blev dax att dra sig hemåt.

         Började städa lite,tog några fönster,ringde Anna & frågade om hon ville komma ner på en fika,det gjorde hon.Lämnade en paket till henne,den var eg. till dem båda. En mixer var det iden & hon blev jätteglad. Magnus kom,de skulle åka till läk. för att få svar på ytterligare prover som tagits....

              Tog fram köttfärs & började förbereda middag.

Ut i trädgården & träna "rutan" med target,gick alldeles utmärkt!

Efter middagen var det tänkt att vila en stund & det blev en stund....

Någon knackade på dörren.Benny gick ner & öppnade. Det var Bea!

Hon är den som vi köpte Bamse av för MÅNGA år sedan! Vi var även arbetskamrater på SJ i många år. DET VAR SÅ HIMLA ROLIGT att träffa henne igen,så många år sen......http://www.tuff-tuffens.se/

En ny hemsida hade hon,jag hade faktiskt inte varit inne där på väldigt länge....Mycket Njuffesnack blev det *S*. Nu har jag skickat massa gamla Njuffe-foto till henne.

              Vi passade på att gå in på en "gammal" kompis sida....

Jag såg i tidningen häromdagen att hon hade vandrat över till Den Andra Sidan..... - Så ledsamt...jag skrev några rader i deras gästbok.....

                             Man får sig en tankställare.....

 - Ta vara på nära & kära & försök göra det du vill,du vet aldrig när det är slut.....

              Efter det att Bea åkt,då tog jag Strega & promenixade ner till Anki,i stallet fanns det lammben, hade jag fått ett telsamtal om. *L*

                                         - Tack Helene!

Sedan blev det lite fix med datorn/hemsidan,lade in lite nya foto igen osv.

        Nu känner jag att det börjar bli dax att nanna ködden *gäsp*

                                Nya foto på Nova.

          Väntar på att Anna/Magnus ska hitta sladden till SIN kamera....*S*

I morgon blir det förmodligen skogen ien & sen träning i ridhuset.

                                 


 
 
Beatrice sjöman

Beatrice sjöman

16 februari 2008 13:12

Hej tack för senast trevligt mera bilder många kramar bea

http://tuff-tuffens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards