Direktlänk till inlägg 1 december 2008

Utan pengar i Brasilien ar ingen hojdare!

Av Gittan - 1 december 2008 20:10

- Ja,nu ar vi har,resan gick bra,men seeeegt blir det.

Forst bilen upp till Stockholm.Ivag till kompisen for att fa vaxlat in lite brasilianska pengar,fanns inga pa ngt Forex, det hade inte haft nagra pa 6 veckor.Darefter till Upplands-Vasby dar en annan kompis bor. Dar skulle vi parkera bilen & han korde oss till Arlanda.

Planet gick i tid,det var skont iaf.Efter 5 timmar mellanlandar vi pa Gran Canaria & fick oss ett bloss.Det kandes valdigt segt att ff ha sa manga timmar kvar da vi gick ombord igen. Men vad gor man inte....Inget att valja pa liksom.

Val framme har,da var klockan ca 8.30 , tog vi en taxi till vart hotell.Vi hade hoppats pa ett annat rum i ar,men det blev pa samma vaning....Vi fragade om det fanns mojlighet att byta.Efter ett par minuter sa hade vi fatt en svit.......3 rum & kok,balkong runtom.  - Jattebra mao!

Upp-packning,byta om & sen skulle vi till bankomaterna for att vaxla pengar. Det funkade inte,ingen kontakt med Visa oht.....Vi holl pa i ett antal timmar,men det var kort. Senare sa chansade vi pa att Norsken ,Erik,skulle kunna hjalpa oss tillfalligt. Alltsa travade vi ivag ditupp...Han hade salt....MEN han var dar,som tur var! Utav honom fick vi lana 100 Brassepengar,det skulle ju racka en stund iaf.

        Pa kvallen gick vi till vart favoritstalle,Deckys. Dar var med forandrat,lite ny personal & ny agare. Tyvarr sa ar inte min favvobartender kvar verkar det som.Efter nagra timmar dar da var vi trotta,ca 30 timmars resande tar.....

 Fredag: Vaxla pengar var det ju som gallde da ja....Hela fredagen spenderade vi med att ga emellan de olika automaterna....Det funkade inte nagonstans....HUR KUL var det da????

            For att gora en lang historia lite kortare:

Forst pa sondag middag lyckades vi fa ut pengar,kan lova att det kandes som en befrielse.Aven om man kan betala med kort pa olika restauranter osv,sa ar det ju inte sa att man vill gora det i onodan sas....

Sondag kvall tillbringade vi tillsammans med ett par Norska tjejer & vi hade himla kul.

Idag,mandag,sa har vi ,som vi brukar,spenderat ett par timmar pa stranden & sen kakat lite.

          Fick reda pa att en annan kompis till oss,Lydia hade bytt solstols-stalle (sicket ord) sa idag gick jag langs med hela stranden for att ta reda pa var hon fanns. Jag hade kopt med en present hemifran till henne.

Efter ett antal km sa sag jag henne & hon sag mig *S* Hon kom framrusande & gav mig en stor kram,SAAA kul att traffa henne igen! Hon blev glad for det jag gav henne & tararna rann....*L*

        Vad kvallen bjuder pa,det har vi inte bestamt annu,vi far val se!

Ha det sa gott i kylan darhemma!!!

Kan faktisk mkt arligt saga: Jag saknar INTE hundpromenaderna nu....*S*

 
 
Ingen bild

Nilla

1 december 2008 23:28

Sicke JÄKLA tur att det fixade sig med pengar!!!

Jepp Strega sköter sig utmärkt!!

Kramen

 
Ingen bild

Lillemor

2 december 2008 08:23

Hmm *s* det regnar idag. Bada & sola för mig oxå.
Ha en skön dag i värmen!! Kraamisar

 
Ingen bild

helene

4 december 2008 15:35

Hallå! skönt att höra att ni mår bra,haft julfest med jobbet,halvkul,ingen starksprit,kändes som att bli vallad på stan bara för att det ska göras med personal vid den här tiden.Ja,jag har en höst/juldepression så jag ska kura mej i soffan o skärpa till mej.Har träffat Linnea,fantastisk! Räknade inte med att hon ville köpa häst.....SVÅRT!Sola o drick sprit för mej,jag behöver det!! Kramar i massor,LÄNGTAR!!!

 
Ingen bild

Nilla

6 december 2008 11:06

Hej hej igen!!

Allt går bra...

Hoppas att ni har det underbart.

kram nilla

 
Ingen bild

Carina

7 december 2008 15:39

Nu e vi tillbaka i Sverige efter 30 grader i solen 1 vecka. men jag måste säga att det ändå var skönt att komma hem till mina hundar. Lite fjantig med det :-) Hoppas ni får fortsatt trevlig semester där bort i bakom. Och ha en God Jul & Gott Nytt År om vi inte hörs
Kramar Carina med flock

 
Ingen bild

Nilla

26 december 2008 07:15

VAD spännande!! Hör av dig när det är klart *L^*

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Ovido - Quiz & Flashcards