Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Söndag,måndag,tisdag..

Av Gittan - 18 november 2008 18:39

Då vi kom hem på lördag kväll så hade Caccia ätit mer än hon skulle.......

Kassen med hundmat stod på bänken,ganska långt in,men den hade hon dragit ner & ätit upp söndagens frukost & middag. Lite plast här & där var allt som var kvar av påsarna *L*. Vi hörde,då vi kom en bit ner på vägen, att hon skällde,hoppas hon inte gjort det hela tiden vi var borta......Har inget hört från grannarna,så de var nog lugnt *S*.

           F.ö så vart lördagskvällen himla rolig!

Trevligt sällskap & väldigt god mat.Förrätten var ngn form av ansjovisrulle (typ rulltårta),varmrätten blev gräsandsfilee',DET var gott! Till den serverades hasselbackspotatis. Hade aldrig ätit gräsand förut,det var en upplevelse,mörkt,mörkt rött kött,väldigt fint.

                                           Söndag.

Gjorde inte speciellt mkt.Åkte ner till klubben på morgonen.Caccia var hos oss,ändrade planer mao,men det gick så bra sååå. På em.lämnade vi hem henne då vi åkte till B:s föräldrar.

                                         Måndag.

Ut med Bodil på morgonen.Åkte iväg för att inhandla en ny bikini,änna dax att byta den andra.Städade till det lite mer här hemma,det får gå på halvfart. Satte upp nya gardiner osv. Vill ha gjort så mkt som möjligt innan vi åker.

                                    Tisdag.

- Hujedamig ett sånt väder att vakna till! Regn & halv storm.

Tog vägen om för att ta med mig Polly,så slapp Bengt.Hem,fika med B & iväg till sjukgymnasten.Fikade igen då jag kom hem *L*.Carina ringde & frågade om jag skulle med ut & spåra,men jag kände mig för trött. Himla synd,för hundarna hade gillat det! Senare åkte jag till Angereds centrum & inhandlade lite prylar. ICA- affären där hade verkligen fått sig ett lyft.

Köttsoppa till middag för min del,B åt på jobbet.

Ringde till våra vänner som tidigt i morse fick ta bort sin hund. -Alltid lika trist.....Hjärtfel,hade legat inne ett par dar men fått komma hem. De märkte att hunden blev sämre & tog då givetvis beslutet,det där SVÅRA beslutet.....

         Har precis varit ute med jyxen & tänkte ägna en stund åt tv-tittande.

Ska se det Svenska "Super-Nanny",tänkte jag.Har aldrig sett det förut.

Jag har lit svårt att se de här "problemen" som många av dagens föräldrar verkar ha. Det måste ju bero på någonting.....Personligen tror jag att det hela bottnar i allt för mkt ,ja,vad ska jag kalla det...??  

- släpphänthet,kanske...?? Eller??    Helt enkelt alldeles för mkt

 " Barnenfårbestämmasjälva" om saker & ting som de inte är stora nog för.

Barn behöver klara & tydliga regler om VAD & NÄR saker & ting är ok eller inte. Att jämnställa med "Köttbullemetoden" på hundar *S* tycker jag nog. På vissa fungerar det,men på andra behövs det helt annan form.

        Kollade posten & givetvis hade jag fått kallelse till hörselcentralen då vi är bortiväck,inte alls typiskt. Får ringa i morgon.

      - Nä,dax för ett bloss & sen nyheterna.

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards