Direktlänk till inlägg 31 maj 2008

Utbytestävlingen mot HIK (Hundar i Kålltortp ) avgjordes idag!

Av Gittan - 31 maj 2008 20:37

                      En lååååång HÄRLIGT solig dag börjar lida mot sitt slut!

                                       - ÅH en sån dag sen då!

Ner till klubben vid 8-tiden,vi behövde vara ute i god tid. Mycket att pyssla med innan tävlingen ska starta ju! Efter hand så kom det fler & fler & allt blev fixat.Tiden var satt till kl. 10.00 & vi körde igång strax efter det.

Tage & jag brukar döma ihop,så även denna gång. (Fast jag fick avlasting senare,tack Gerhard! ) Eftersom det var minst deltagare i de högre klasserna så startade vi med dem. I Elitklass så var det bara Piwo & jag.

    Vi sa,som vi förr om åren gjort: När han lägger sig på mom. "Sittande i grupp", så tar vi "Plasliggning " i stället *S*. På så sätt så har vi ju spart lite tid *S*. Men: han SATT!!  - Dötti vovve!   - Tack Emelie,det är du som tränat det! F.ö så gick han överraskande bra,väldigt nöjd blev jag.

 Poäng: 264,5/265,5,jämnt mao! ) Sedan blev det treornas tur,de var 4 st.Därefter tvåorna,de var 6 st.

           Mkt dricka gick det åt under tiden vi dömde......

Efter lite rast & vila så blev det alla Lkl 1 tur. Någon kom med den briljanta iden *L* att . kunde vi inte köra parallellt,på två banor? Då skulle vi bli klara lite fortare. Klockan hade runnit iväg & det var VÄLDIGT VARMT för i synnerhet hundarna. - Sagt som gjort! så gjorde vi!

 17 ekipage i Lkl 1 !   Det gick som en dans & alla var så himla duktiga!

Jag gick med Strega & jag kände att hon gick bra,men såg inga poäng.Det visade sig att hon travat ihop 180 p! - Dutti tjej!

Kul var att det blev såpass många engagerade som funktionärer! Det blev både nya & "gamla"...*S*

         Då allt skulle sammanräknas,ja,då var vi alla rätt möra/trötta i hunvudena *S*. Så småningom blev det klart,några räknemissar upptäcktes,men det var inget som på ngt vis ändrade slutresultatet.

             Summan av kardemumman: CDF VANN BUCKLAN ÅR 2008!

Vi hade ett försprång med 330 poäng. förra året var skillnaden ett 1/2 poäng,tror jag. (Då till HIK:s favör)

       Så småningom dyker det upp mängder med foto,här är länk till en deltagare från HIK,som fotograferat!

             FOTO! 



 
 
Ingen bild

Linda

1 juni 2008 06:44

YEEEES!!! vi tog hem det...jiiipppi!Mycket stolt CDFare + stolt matte oxå.Kram

 
Lillis

Lillis

1 juni 2008 16:50

GRATTIS Till OSS!! Ha en en riktig skön söndag!!

http://flocken.zoomin.se/blogg.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gittan - 8 mars 2009 12:12

  Igår var det dax för dop,Leon + två andra små barn döptes i Kärra kyrka. Jag var iväg innan & hämtade svärmor så hon kunde vara med. B + Anna-familjen var tyvärr inte med för de var sjuka. Det var samma präst som höll dopet för Rasmus & Nova,honom ...

Av Gittan - 5 mars 2009 18:07

                             Ja,då var det dax igen!                  En härlig gäng med hundar & tvåbenta! 15 ekipage,nästan hälften helt nya,det är roligt.Mycket prat blir det....... Var även nere igår +tisdagen,då har jag 2-Elit.Igår kikade jag på...

Av Gittan - 1 mars 2009 11:19

Har varit i hästhagen med jyxen,har Polly med, sedan ett par dar,då är det himla käckt att gå dit. Hundarna är så roliga att se på...*S* De har alla en sån förväntan på vägen till hagen.Mina ve att kanske,kanske, bollen är med & DEN gillar dom. Polly...

Av Gittan - 27 februari 2009 11:27

                                 Hade skrivit massor.... Så försvann det,shit...... Svärfar gick bort natten mot torsdag & det var ju inte helt oväntat kanske,men det gick så fort.   har ingen lust att skriva om allt igen så det får räcka så här. ...

Av Gittan - 16 februari 2009 13:58

  Jag bestämde mig för att spåra idag för att låta jyxen jobba lite med näsan. Laddade termosen & åkte iväg. Lade ganska långt till båda två. Som vanligt så stannar man upp i spåret & funderar på vad f*n man ger sig in på eg!Mössan åker både fram & b...

Ovido - Quiz & Flashcards