Alla inlägg den 28 december 2007

Av Gittan - 28 december 2007 14:07

Ytterligare en skitdag,vädermässigt sett.

Satt & funderade på vart jag skulle gå med jyxen idag då....Ibland blir jag så less på alla hemtama vägar*L*,man går ju liksom där för jämnan fast med variationer ändå.

Då ringde Carina & hon hade PRECIS samma STORA problem *S*.Hon funderade på att ev. spåra. -JAAAAA!! DET gör vi,sa jag & det har vi nu gjort. Vi skulle mötas kl.11.00 vid "masten".På med lite fika & fram med diverse andra prylar.REGNKLÄDER var ju liksom ett MÅSTE *S*. Jag åkte iväg strax efter 10,rastade hundarna & lät dem busa lite.Upptäckte att jag glömt tändaren - Shiit...Okey,in & starta bilen & på med tändaren,det mesta löser sig! Jag skulle precis gå & lägga ett spår då Carina kom. Vi pratade lit & sen gick vi iväg. Lade ett blandat skog/äng-spår till Tierra.Carina lade i skogen till Strega.Vi lade även varsitt spår till "gamlingarna",Fonzie & Piwo. SEN blev det lite tjöt i min bil (röka *S* )+ fika.De fick ligga ganska länge kändes det som,inan vi släppte på. Strega blev försten ut.Carina gick med bakom.Hon tog spåret bra & följde även bra.Markerade föremålen ovanligt VÄL för att vara henne,det blev jag glad över.Hon fick lite tappt vid svängarna,men fick lite hjälp att reda ut det & alla föremål blev funna.

- DUKTIG tjej! Jättenöjd är jag över dagens prestation.Tom Carina berömde henne för att hon gick mitt i spårkärnan,det var inte illa *S*.

                 Sedan var det Tierras tur. I skogen jobbade hon mkt bra,fick ett litet tappt,men redde ut det på egen tass.Då hon kom ut på ängen blev hon ngt osäker & tappade koncentrationen.Hon hittade till slutet & DET är ändock viktigt,där fick hon mycket beröm!!

Fonzie & Piwo vet ju precis vad det går ut på,så med dem gick det som på räls...- SNABBTÅG *S*. Alla föremål funna & de var nöjda & glada.

             Timmarna skenar iväg,nästan 3 timmar hade vi varit ute,så det var gött att komma hem i värmen & ta en fika med macka. Hundarna fick varsin kaka & är väl trötta en stund iaf!

   - Tack Carina för en härligt regnig tid i skogen!

Ovido - Quiz & Flashcards